Вече никой не се съмнява, че изкуственият интелект ще промени драстично правилата на играта в някои области, като например създаването на съдържание. По-специално, съдържанието, създадено с помощта на чатботове, може да се размие с написания от реални хора текст.
За да успокои страстите, Google, който доминира интернет търсенето, обяви, че генерирането на съдържание с изкуствен интелект няма да противоречи на правилата на най-популярната търсачка.
В блога Google Search Central компанията изясни позицията си относно генерираното от AI съдържание и как то ще бъде обработвано от търсачката. Използването на подобно съдържание не е забранено, но Google уточнява, че „висококачественото съдържание, независимо как е създадено”, ще се класира по-високо в резултатите от търсенето.
Според компанията, висококачественото съдържание се основава на „знание, опит, авторитет и надеждност”, или т.нар. модел E-E-A-T. Интернет гигантът няма да санкционира съдържание, генерирано от AI, но същевременно подчертава, че използването на изкуствен интелект за създаване на съдържание за манипулиране на класирането при търсене, противоречи на политиката на компанията.
Генерираното от AI съдържание ще бъде оценявано от същите алгоритми, които се използват за борба с нискокачествените материали, създадени от хора. По-конкретно, това е системата SpamBrain, използвана от Google.
В отговор на въпрос защо търсенето в Google не блокира съдържание, генерирано от AI, компанията казва, че автоматизираните системи отдавна се използват за създаване на текстове, така че AI може да помогне за генериране на полезно съдържание. По този начин се създават таблици със спортни резултати, прогнози за времето и стенограми за видео/аудио материали.
Освен това изричното разкриване на произхода на текста не винаги е задължително за сайтовете, въпреки че Google препоръчва това да бъде ясно за аудиторията, когато е уместно. Компанията също така отбелязва, че за някои материали се изисква авторство, за да се появяват в Google новините.
AI, базиран на различни генеративни модели, вече е широко достъпен в мрежата и е само въпрос на време интернет да бъде залят от лавина от съдържание, генерирано от ботове.