Телефоните с бутони стават популярни сред младите американци

Класическите телефони отново са на мода – изненадващо сред младите в САЩ
(снимка: CC0 Public Domain)

Обикновените мобилни телефони с бутони, които ползвахме преди появата на смартфоните, неочаквано придобиха популярност сред младите хора в Съединените щати – те играят ролята на лек срещу пристрастяването към електронните джаджи.

Класическите телефони може и да губят популярност в световен мащаб, но тенденцията е обратна в САЩ. Компании като HMD Global, която произвежда телефони с марката Nokia, продава милиони устройства, които са почти същите като тези на пазара през 2000-те години – с изключение на някои функции като наличието на GPS модул, поддръжка на 4G или възможност телефонът да служи като гореща точка.

Мнозина просто са „уморени от дисплеите”, не знаят какво се случва с психичното им здраве и се опитват да намалят времето, което прекарват с джаджите, отбелязва CNBC в репортаж за изненадващата тенденция. HMD Global твърди, че продажбите в САЩ на нейните „функционални телефони” са се увеличили през 2022 година – компанията продава десетки хиляди такива устройства всеки месец.

В същото време глобалните продажби на класически телефони от HMD са намалели през миналата година, според CNBC. През 2022 г. почти 80% от продажбите на телефони с бутони са били в Близкия изток, Африка и Индия, сочат данни на Counterpoint Research. Но сега това се променя, тъй като функционалните телефони набират популярност в САЩ сред млади хора, които търсят минималистични модели.

Според експертите, на пазара за класически телефони в САЩ през следващите пет години може да се наблюдава растеж от 5%, ако не и повече, предвид опасенията за общественото здраве, свързани с мобилните технологии. В същото време пазарът на смартфони преживя глобална рецесия миналата година.

Телефонни компании като Punkt и Light вече подкрепят тенденцията, като продават устройства, които са оптимални за тези, които искат да прекарват по-малко време на своите смартфони и в социални медии. Показателно е, че в YouTube се появиха много интернет инфлуенсъри, рекламиращи тези производители на класически телефони.

Според съоснователя на Light, Джо Холиър, предизвикателството не е да се създават „глупави” телефони, а да се разработват модели, които отговарят на нуждите на потребителите и не са по своята същност „антитехнологични”. Става дума за внимателен избор кои технологии са необходими за осигуряване на качество на живот.

В същото време моделите от серията Light Phone не са обикновени телефони в пълния смисъл на думата. Те разполагат с монохромен сензорен екран, но нямат уеб браузър, приложения за социални медии или имейл. Интересен факт е, че такива модели са доста скъпи, много по-скъпи от някои бюджетни смартфони.

Коментар