Знаменитости продават свои дигитални копия за реклама и шоу програми

Генеративният AI отваря нов перспективен бизнес с цифрови близнаци на хора
(снимка: CC0 Public Domain)

Бумът на изкуствения интелект доведе до появата на дигитални близнаци на известни личности – нещо повече, те се продават в мрежата без разрешение на самите „оригинали”. В отговор на тази инвазия, знаменитостите решиха да поемат контрола върху процеса и сега самите те продават цифрови близнаци, които ще ги заменят в рекламата и шоу програмите.

В бъдеще дигиталните копия на знаменитости дори ще комуникират с феновете. Нещо подобно вече се случва, отбелязва Уолстрийт Джърнъл. Според Том Греъм, ръководител на стартъпа за цифрови близнаци Metaphysic, звездите просто трябва да дойдат в студиото с 3D скенер за няколко минути. Това ще им позволи да създават безброй часове съдържание в бъдеще.

По време на Седмицата на модата в Ню Йорк миналата година спортният бранд Puma привлече към виртуални презентации дигитален двойник на футболиста Неймар, който беше създаден с помощта на приложението MetaHuman, част от пакета Unreal Engine на Epic Games.

Участието на знаменитости в събития и реклама е огромен бизнес. Само Nike е похарчила 1,3 милиарда долара през последната фискална година за набиране на звезди и спортни отбори. Възходът на индустрията на дигиталните близнаци може да промени нещата, тъй като виртуалните звезди са способни да правят неща, които хората в реалния живот никога не биха могли да направят.

Така например, голф легендата Джак Никлаус се съгласи да накара AI компанията Soul Machines да създаде версия на неговия 38-годишен аватар (сега легендата е на 83 години).

Холивудската агенция CAA вече е уловила нововъзникващата тенденция и започва да съветва звездите за възможностите, които продажбата на AI двойници отваря. Вече се сключват сделки, например Metaphysic е подписала договор за извършване на определени услуги, свързани с използването на AI технологии за филма на Робърт Земекис с Том Ханкс, а също така участва и в други подобни проекти.

В модната индустрия, където моделите обикновено не притежават правата върху изображенията си, AI също отваря нови перспективи. През април супермоделът Ева Херцигова представи своя собствена виртуална версия, създадена с технологиите на Epic Games. Клонингът може да участва във виртуални онлайн шоута, а скоро двойникът на Ева ще се появи на виртуални търговски площадки. В бъдеще моделите дори ще могат да говорят с помощта на чатботове.

В същото време рисковете за репутацията също нарастват, тъй като ботовете са склонни към груби или неправилни изявления. В случая с Джак Никлаус, например, трябваше да бъде създаден отделен езиков модел, вместо да се използва масов инструмент като ChatGPT.

Друг проблем са съществуващите пропуски в законодателството. Не е ясно на кого точно принадлежат цифровите близнаци, как да се организира тяхната „проверка” и хората да знаят, че не бъркат дийпфейк с реални събеседници. Работата в тази посока обаче вече е в ход, компаниите се опитват да разработят системи за идентифициране на цифрови клонинги.

Според специалистите от Metaphysic, през следващите няколко години дори обикновените хора ще могат да създават фотореалистични близнаци не само на себе си, но и на други хора. Общите стандарти ще позволят на звездите да изискват, например, премахване на незаконно съдържание от мрежата и да контролират разпространението на техните цифрови копия.

Коментари по темата: „Знаменитости продават свои дигитални копия за реклама и шоу програми”

добавете коментар...

  1. drrr

    Накрая ще си се гледат сами себе си.

Коментар