Бизнесът с унифицирани комуникации забавя темпо

Компаниите инвестираха солидно в решения за обединени комуникации и сътрудничество
(снимка: CC0 Public Domain)

Глобалният пазар на решения за унифицирани (обединени) комуникации и сътрудничество (UC&C) възлиза на 15,4 милиарда долара през първото тримесечие на 2023 г., което е ръст от 7,2% на годишна база, според нов доклад на IDC. До края на годината се очаква разходите за такива продукти да се увеличат с 8,2% до 64,2 милиарда долара.

UC&C продажбите се ускориха по време на пандемията, тъй като компании от всякакъв размер започнаха да търсят сигурни, мащабируеми комуникации и решения за сътрудничество предвид масовата дистанционна работа. След това обаче темпът на растеж на пазара в парично изражение започна да намалява, включително средната цена на такъв продукт.

„Компаниите продължават да инвестират все повече и повече в унифицирани комуникации за сътрудничество и облачни решения в този клас (включително телефония), като същевременно се отдалечават от чисто хардуерни локални IP PBX/UC системи”, коментира анализаторът Джитеш Гера.

„Всичко, което осигурява по-голяма комуникационна гъвкавост и оперативна съвместимост на по-ниска цена, привлича вниманието на клиентите. Оперативната съвместимост и интеграцията са ключови за успеха на доставчиците на видеоконференции и облачни унифицирани комуникации и също толкова важни за резултатите на техните клиенти”, допълва Гера.

Според анализаторите от IDC, през първото тримесечие на 2023 г. глобалните разходи за комуникационни платформи, предлагани като услуга (CPaaS; това включва месинджъри, гласови и видео технологии и имейл), са се увеличили с 10,2% в сравнение със същия период на 2022 г. , но намаляват с 3,5% на тримесечна база – до 3,6 млрд. долара. В края на 2023 г. се очаква този сегмент да нарасне с 13,3% до 15,7 милиарда долара.

Най-големият производител на решения за обединени комуникации и сътрудничество е Microsoft, която е спечелила около 6,6 милиарда долара от подобни продукти в периода януари-март 2023 г. Това е с 22% повече на годишна база и съответства на пазарен дял от 42,6%.

На второ място по приходи е Zoom с резултат от 1 милиард долара и 6,8% пазарен дял. Челната тройка затваря Cisco, която заема 5,9% от пазара. Компанията регистрира спад на приходите в сегмента от над 16%.

Коментар