С акцент върху устойчивостта, възприемането на AR/VR, персонализирането на база AI и мобилната търговия, пазарът на платформи за електронна търговия изглежда има обещаващо бъдеще. Роля за неговия постоянен растеж ще имат многоканалната интеграция, гласовата търговия, сигурността на данните и трансграничният бизнес.
Предвижда се пазарът на платформи за електронна търговия да нарасне от 7,1 милиарда щатски долара през 2023 г. почти двойно – до 13,5 милиарда долара през 2028 г., при среден годишен темп на растеж от 13,8% през прогнозния период, според анализи на MarketsandMarkets. Използването на системи за е-търговия ще нараства в отговор на растящото търсене на начини за подобряване на видимостта в световен мащаб.
Без да са в плен на ограниченията на традиционните магазини, които могат да имат едно или няколко местоположения, платформите за е-търговия позволяват на бизнеса да се ангажира с голяма и разнообразна глобална аудитория. Разширявайки клиентската база и проучвайки неизследвани пазари, фирмите имат възможността да работят навсякъде по света.
МСП започнаха да се възползват от този безграничен потенциал на електронната търговия. Те признават, че нейното възприемане може да ускори разширяването на бизнеса им както на вътрешния, така и на външния пазар.
Услугите – с най-голям ръст
Услугите играят важна роля при внедряването, задействането и интегрирането на решения за електронна търговия. Услугите са от решаващо значение за ефективното функциониране на всеки софтуер.
Сегментът на услугите включва интеграция и внедряване, поддръжка и обновяване, както и услуги за обучение и консултации, свързани с платформата за електронна търговия. Тъй като пазарът на платформи за електронна търговия расте, търсенето на услуги също ще нараства. Този аспект от системите за е-търговия всъщност ще има по-голям растеж от средното за пазара.
За разлика от други пазарни сегменти, при платформите за е-търговия са еднакво добре възприети и двата подхода при предоставянето на услуги. Те могат да се осигуряват от самите доставчиците на платформите, което им помага да разбират изискванията и нуждите на клиентите, но могат да се предлагат и от трети страни – канални партньори, които укрепват географския обхват на онлайн продавачите.
B2B сегментът напредва
B2B електронната търговия обхваща обмена на стоки и услуги между компании чрез онлайн платформа. Операторите извършват бизнес между фирмите, като не са пряко свързани с крайни потребители. Точно този аспект от електронната търговия ще бележи най-голям ръст през идните няколко години, прогнозират анализаторите.
Азия е начело
Азиатско-тихоокеанският регион проявява забележителна склонност към възприемане на нови технологии и е на път да постигне най-висок темп на растеж на пазара на платформи за електронна търговия през следващите години.
Като се гордее със значителен дял от световното население, тази част от света е готова да бъде значително повлияна от големи технологични промени. Тук определящо значение имат големи икономики като Китай, Япония, Индия и Южна Корея, допринасяйки за нарастващото търсене на IoT, анализи, облачни изчисления, AR, VR и софтуер, особено в търговския сектор.
Растежът на пазара ще бъде тласкан от продължаващото възприемане на електронната търговия в региона, подобряването на социалния статус на населението и нарастващото разпространение на смартфоните.