Дългогодишните опасения, че стрийминг пространството е „балон на ръба на спукване“, се оказаха повече от основателни през последните няколко месеца. Повечето големи доставчици полека-лека вдигат цените. Анализаторите коментират, че е време потребителите сериозно да преосмислят отношенията си с платформите, които се превърнаха в „новия кабел“.
Неотдавна Financial Times публикува малък анализ за текущото състояние на стрийминг платформите. Той не би трябвало да бъде изненада за онези, които са следили какво се случва в повечето от основните брандове за абонамент за видео по заявка (SVOD). Месечната такса нараства неумолимо, може да е с малки стъпки, но те са само нагоре.
Наситен пазар
Причината всички стрийминг платформи да стават по-скъпи е доста проста. След години на изкарване на планини от пари, за да попълнят каталозите си с оригинално програмно съдържание, сега големите SVOD доставчици буксуват. Става им все по-трудно да привличат нови клиенти.
Инвеститорите продължават да искат ръст и печалби, но потребителите не са безкраен океан, от който може да се черпи неограничено. Усещането за растеж е слабо и вече не е достатъчно да зарадва акционерите. Това кара големите марки да измислят нови и нови хватки за подобряване на финансовите резултати.
Ограничения за клиентите
Неотдавна Netflix започна кампания срещу споделянето на пароли – акция, която – според фирмата – е довела до повече нови регистрации, отколкото анулирания. Но това само по себе си говори колко наситен е станал пазарът на стрийминг услуги. Потвърждава го и шумотевицата, която главният изпълнителен директор на Disney Боб Игър вдигна, следвайки примера с паролите.
Стремежът към увеличаване на броя на абонаментите чрез налагане на нови ограничения на старите клиенти подчертава как този късен етап от стрийминг-войните вече води до безсилие, при което всеки отчаяно се бори да запази печалбите, вместо да се вслушва в потребителите.
Дългогодишните абонати на Netflix, които са свикнали да използват VPN, за да заобиколят ограниченията за геоблокиране или да могат да позволят на приятели и семейство да използват своите акаунти без допълнително заплащане, имат пълното право да бъдат раздразнени от решението на компанията да сложи край на тези практики.
Но и Netflix е в правото си да предприеме подобни стъпки. Като компания, която има многомилионни дългове, би било глупаво, ако ако не направи всичко по силите си, за да се възползва от новите възможности за засилване на паричния поток.
Потребителите решават
От друга страна, стрийминг платформите са вид бизнес, който прави пари нагласата на потребителите, че е абсолютно необходимо да бъдат в крак с всеки един най-нов филм или ново шоу, което се появи. Но идеята, че хората винаги ще са „нащрек“ за следващото голямо стрийминг събитие или оригинален филм – от страх да не пропуснат новото – е нещо, което е просто прието за даденост.
Няма никакви данни, че някога е било вярно. Така за мнозина може да се окаже един ден, че традиционният кабелен пакет е по същество по-добър избор от услугите за стрийминг.
Фактът, че бизнесът е достигнал до тази фаза на стрийминг войните, подчертава как компаниите отчаяно се борят за всеки цент, но и колко важно е сега потребителите да вземат решение за кои услуги са готови да харчат пари и какво наистина искат да получат.
В един идеален свят бихме могли да обединим всички услуги, които да споделим с всички хора, които искаме, на разумна цена, която в крайна сметка би помогнала да финансираме бъдещите серии отлично ново медийно съдържание, за да има за какво да се върнем отново и отново. Но ние живеем тук, в реалния свят, където цените ще продължат да растат, докато моралът на акционерите не се промени.
10x but no 10x ..
За тая пропаганда която ръсят из филмите по-скоро на мен трябва да ми плащат. Не ги гледам филмите вече, а още по-малко ще плащам за пропаганда. Гледаш си някакъв сносен филм колкото да те зарибят и изведнъж почва пропагандата и се чудиш какво става.
Аз ползвам стрийминг само от замунда.нет