Facebook въведе важна опция за поверителността

Изкуственият интелект няма неограничени права за обучение от потребителски данни
(снимка: CC0 Public Domain)

Използването на потребителски данни за обучение на системите с изкуствен интелект провокира остри спорове в обществото. Големите онлайн платформи реагират по различни начини на този проблем. Ето какво направи Meta, компанията, която управлява Facebook.

Тази седмица Meta актуализира Центъра за поверителност на Facebook с формуляр за “правата на субекта на данни за генеративния AI”. По този начин Facebook дава възможност на потребителите да преглеждат, редактират или изтриват лични данни, включени в масива за обучение на изкуствения интелект, отбелязва CNBC.

Говорител на компанията подчерта, че нейният водещ AI продукт – големият езиков модел Llama 2 – „не е обучен на Meta потребителски данни“ и генеративните функции на AI, ориентирани към потребителите, все още не са се появили в социалната мрежа.

За да обучи своите AI системи, Meta използва някои данни от трети страни, които са публично достъпни в интернет или идват от лицензирани източници. Те образуват масив от „милиарди материали“, включително публикации в блогове, които все още могат да съдържат лични данни: имена на реални хора и информация за контакт.

„В зависимост от това къде живеят хората, те може да са в състояние да упражняват правата си на субект на данни и да възразят срещу използването на определени данни за обучение на нашите AI модели“, обясни говорител на Meta.

За да провери личните си данни, потребителят трябва да отвори Центъра за поверителност (Privacy Center) на Facebook, където в лявото меню за навигация ще намери секция „Други правила и статии“ (Other policies and articles), и да кликне върху връзката „Как Meta използва информация за генеративни AI модели“ (How Meta uses information for generative AI models).

На тази страница има връзка „Научете повече за това и изпратете заявка тук“ (Learn more and submit requests here), която води до формуляра „Генеративни права на субект на данни за AI“ (Generative AI Data Subject Rights). В него потребителят може да подаде заявка за разполагане на своята лична информация в AI ​набор от данни за обучение или да изтрие цялата информация от този вид.

Има и трети вариант – “Друг проблем” (I have a different issue). В някои случаи обаче, според потребители на социалната мрежа, формулярът не се изпраща.

Коментар