от Симеон Стойчев, вицепрезидент „ИТ инфраструктура и операции”, Progress
Всяка една съвременна компания, независимо от индустрията, в която работи, или мащаба си, зависи от множество приложения и системи, за да функционира нормално. Представете си за момент какво може да се случи, ако в една голяма болница прекъсне достъпът на лекарите към системите с пациентска информация. Последиците ще са осезаеми.
Всяка минута на неизправност, било то планирана или не, струва скъпо на бизнеса. Да не говорим и за самите клиенти, които често разчитат на непрекъсваемост на услугите. Според скорошно проучване на Uptime Institute, над 60% от случаите на неизправност водят до общи загуби на стойност 100 000 долара.
Крайните устройства и защитата на средата крият своите рискове, но много компании все още не осъзнават, че има и други фактори извън конвенционалните заплахи, които драстично повлияват на сигурността на техните мрежи. За да се гарантира безопасността и ефективното управление на мрежовите ресурси, е задължително да имаме пълна видимост върху всички устройства и комуникации в мрежата. Това не само помага в проследяването и управлението на дадена услуга или приложение, но също така осигурява и отлично потребителско преживяване.
Предотвратяване на проблеми в реално време
Много компании подценяват работата и състоянието на дадено приложение, след като веднъж е било пуснато в действие. Проблемите обикновено се идентифицират от крайните потребители, които докладват за тях. В подобни случаи откриването на първоизточника на проблема изисква време, което невинаги е налично, а всяка минута на неизправност може да доведе до допълнителни усложнения.
Мониторингът на състоянието на мрежата решава този проблем. Чрез него ИТ екипите могат лесно да проследят отклоненията в работата на дадено приложение и да реагират навреме както по отношение на мрежата, така и на самото приложение. Ако проблемът е свързан с приложението, ИТ екипите ще получат изчерпателна информация, която ще им помогне да се справят със ситуацията – като например време за отговор, време за пренос на данни в мрежата, брой транзакции, брой активни потребители по едно и също време и др.
Въпреки че мрежовият мониторинг може да обхване всякакви по мащаб или дейност приложения и системи, не всички има нужда да бъдат непрекъснато следени. За да се избегне затрупването с излишна информация, е важно да се следят ключови за ежедневната дейност на бизнеса приложения. Освен това, данните също трябва да бъдат интегрирани в цялостната ИТ екосистема за мониторинг, управление и наблюдение, тъй като всички тези аспекти са съществени за сигурността и оперативната ефективност на бизнеса.
Ползите се виждат най-добре в кризисни ситуации
Да вземем за пример едно мобилно банково приложение, което се ползва ежедневно от хиляди потребители за извършване на парични преводи, плащане на битови сметки или проверка на наличностите по сметките. Изведнъж то спира да работи, а оплакванията от недоволни клиенти валят по всички комуникационни канали. В подобна ситуация много ИТ отдели биха започнали да търсят причините, базирани на предположения, които не е сигурно дали ще дадат резултат. При наличието на мрежов мониторинг по време на криза, ИТ екипите могат да съберат на едно място данни за времето за реакция и забавянията в различните процеси, да сортират информацията от най-дългото към най-краткото време и така бързо да идентифицират къде се намира проблемът и да се заемат с решаването му.
Според проучване на Cisco AppDynamics, от 2020 г. насам 76% от потребителите казват, че изискванията им към онлайн услугите са се повишили, а 68% споделят, че е неуважително към крайния клиент брандовете да предоставят недобро дигитално преживяване. Когато си поръчате храна онлайн, очаквате тя да бъде доставена в рамките на един час. Когато си повикате такси от мобилно приложение, очаквате колата да пристигне до минути на зададената локация. Дори при стартиране на дадено приложение, потребителите очакват това да се случи мигновено. Ако тези очаквания се разминат по каквато и да е причина, това може да доведе до загуба на клиенти, влошаване на репутацията на компанията и загуба на приходи.
Въвеждайки технология за проследяване в реално време на мрежовата среда, компаниите могат да бъдат сигурни, че когато се появи проблем, те могат бързо да го идентифицират и разрешат. Това ще им помогне да се предпазят от по-сериозни последствия и разочаровани крайни потребители.