Все по-малко и по-малко страници се отпечатват у дома и в офиса, което представлява предизвикателство за корпорацията HP и нейните конкуренти. Говорейки на 40-ата годишна конференция за стратегически решения на Bernstein, шефът на HP Енрике Лорес призна натиска, пред който е изправен печатният отдел – броят на отпечатаните страници е спаднал с една пета.
„В офис пространството очевидно количеството страници, които се отпечатват, е по-малко, отколкото преди пандемията”, каза Лорес пред технологичните инвеститори, цитиран от The Register. „И това наистина се дължи на хибридната работа. Има по-малко хора в офиса всеки ден и това е намалило броя на страниците”.
„Използвам страниците като прокси, защото в зависимост от това какво се случва със страниците, в крайна сметка се случва и с устройствата. Преди пандемията нашите оценки бяха, че ще видим 20 процента намаление на печата. Гледахме числата… и горе-долу тук сме”, допълни Лорес.
По отношение на потребителите, които печатат у дома, „по време на пандемията видяхме скок на отпечатаните страници и оттогава броят на страниците намалява”, добави той. Нивата обаче не са неочаквани, по неговите думи.
Индустриалната клиентска база е „засегната през последните две или три години от намаляване на капиталовите инвестиции”, но се забелязва възстановяване, като тези клиенти отпечатват повече етикети и опаковки, разкри Енрике Лорес.
Предишно изследване на IDC показа, че около 450 милиарда страници по-малко са отпечатани в домовете и офисите по света през 2020 г., в сравнение с годината преди пандемията, което се равнява на спад от 19 процента. Това само ускори дългосрочната тенденция.
HP не може да принуди клиентите да печатат повече – разходите за това, както финансови, така и по отношение на околната среда, са фактори, които допринасят за спада. И все пак през последните четири години и половина HP се опита да увеличи максимално приходите от доставки и следователно печалбите, като накара повече клиенти да се абонират за печатни услуги и продава принтери, предварително заредени с мастило.
Неизбежният факт е, че приходите от хардуер за печат на HP се свиват за девет поредни тримесечия и това оказва влияние върху продажбите на консумативи, които намаляват за четири последователни тримесечия.
HP изчислява, че продажбите на принтери ще продължат да намаляват с ниски до средни цифри. Това е подпомогнато от клиентите, които използват активите си за по-дълго време.
„Нещо, което започваме да забелязваме е, че тъй като продажбите на хардуер намаляват, животът на принтерите също се удължава. И ние се опитваме да определим колко точно е това”, каза Лорес.
Положителна страна за HP и нейната общност от инвеститори е, че компанията намаляване работата с по-малко печеливши клиенти, има стабилен дял от пазара на доставки и очаква инфлация в цените на мастилата.
„Един показател, който споделихме, е, че комбинацията от HP+ голямо мастило и голям тонер е около 50 процента от нашите доставки… Ние увеличаваме броя на абонатите и броя на абонаментите, които предлагаме, и сега имаме повече от 13 милиона абонати”, съобщи Лорес
HP вече предлага три абонамента: един за мастило и тонер, един за хартия и от тази година – услуга “всичко в едно”, която включва и принтера.