Защо не се появиха летящи таксита на олимпиадата в Париж

Двуместният самолет VoloCity беше почти готов да вози гостите на Олимпиадата
(снимка: Volocopter)

Олимпиадата в Париж трябваше да се запомни и с дебюта на първата в света услуга за летящи таксита. Това обаче не се случи и причината е тривиална – иновацията беше блокирана от бюрократите. И може би за добро, предвид рисковете в един все по-несигурен свят.

Германската компания Volocopter, един от водещите разработчици на летящи таксита в Европа, не успя да изпълни предварително обявения си план за организиране на първата в света подобна услуга на Олимпийските игри през 2024 г. в Париж.

Всичко беше готово – от партида двуместни електрически самолети VoloCity до диспечери и много площадки за кацане в Париж и околностите. Липсваше едно малко нещо – завършване на сертифицирането на електродвигателите за електрически самолети, отбелязва New Atlas.

Преди малко повече от година Volocopter обеща да извърши полети с пътници в Париж през юли 2024 г. Компанията започна да подготвя услугата, като паралелно стартира процеса на сертифициране на въздушно превозно средство за нова градска мобилност – изцяло електрическо, с вертикално излитане и кацане.

Диспечери и много площадки за кацане в Париж бяха готови за услугата VoloCity 
(снимка: Volocopter)

В процеса на сертифициране Volocopter си партнирашие с регионалното правителство на Париж, транспортния оператор на френската столица RATP и летищния оператор ADP за превоз на хора от плаваща платформа на Сена – близо до железопътния възел Аустерлиц – до други хеликоптерни площадки, разпръснати около града.

Остава надеждата, че бюрокрацията ще бъде победена и услугата за летящи таксита ще започне да работи по-късно тази година – навреме за откриването на катедралата Нотр Дам след реставрацията.

Местата за кацане и излитане на летящи таксита VoloCity са построени в историческия квартал на Париж и на територията на близките летища. С почти всичко готово за старт на услугата, Volocopter извърши полети и оперативни тестове на въздушното такси с пилоти, но без пътници.

Първият комерсиален модел на въздушното такси VoloCity е двуместен самолет с 18 двигателя (витла) върху 9,3-метровата рамка върху машината. Максималната скорост на полета ще достига 110 км/ч, а зарядът на батерията ще е достатъчен за изминаване на 35 км, но не на максимална скорост.

Коментар