
(снимка: Mercedes-Benz)
Твърдотелни батерии ще осигурят 1000 км пробег на електрическите автомобили Mercedes. Компанията подготвя серийното производство на такива батерии , а колите с тях ще се появят по пътищата скоро – през 2030 г.
Много се говори за предимствата на твърдотелните тягови батерии като висока плътност на съхранение на заряда и скорост на зареждане в комбинация с повишена пожаробезопасност, но те все още са далеч от въвеждането им в масово производство.
Германският автомобилен гигант Mercedes-Benz вече тества прототипи на електромобили с твърдотелни батерии, които в бъдеще ще увеличат пробега на колите с реномираната марка до 1000 км без презареждане, съобщи Electrek.
През февруари тази година компанията представи първия прототип, базиран на литиево-метална батерия с твърдотелен електролит, тестван по пътищата на Великобритания. Отвън моделът изглеждаше като обикновен електромобил EQS, но с иновативна тягова батерия, разработена от Mercedes в сътрудничество с нейното подразделение AMG HPP, което създава двигатели за състезателни автомобили от Формула 1.
Mercedes ще произвежда твърдотелните батерии съвместно с американския стартъп Factorial Energy. Двете компании представиха прототип на такава батерия Solstice още през септември миналата година.
Пробегът с едно зареждане на електрически автомобили, оборудвани с твърдотелни батерии, ще се увеличи с 25%. Серийни модели, базирани на тях, обаче няма да се появят преди 2030 г.
Шефът на Mercedes-Benz по разработката Маркус Шефер заяви, че серийното производство на твърдотелни батерии ще започне преди края на текущото десетилетие. Наред с увеличения пробег, новата технология ще намали разходите за производство на батерии.
Според Шефер, от традиционните литиево-йонни батерии не може да се изстиска много, тъй като е необходим различен химичен състав. Mercedes и Factorial използват твърдотелен сулфиден електролит, който е по-ефективен и по-безопасен от конкурентните решения.
Между другото, Factorial не се ограничава само до сътрудничество с Mercedes-Benz, така че Hyundai и Stellantis запазват шансовете си да получат достъп до такива батерии в сравними срокове.
Други големи автомобилни производители финансират собствени разработки на твърдотелни батерии, но си сътрудничат и със специализирани стартъпи.
Водещите световни производители на тягови батерии, китайските CATL и BYD, също не отписват тази технология, но в краткосрочен план смятат литиево-йонните батерии за по-жизнеспособна алтернатива.

1 коментар
На мерцедес може и да им трябват 5 години, ама китайците вече почват да изкарват масови модели с твърдотелни батерии. Края на двг се вижда.