Учени обясниха защо изчезват социални мрежи

Швейцарски учени от техническото училище в Цюрих излязоха с доклад, който обяснява причините за гибелта на редица социални мрежи. „Цифровата аутопсия” е фокусирана върху мрежата Friendster, която с времето бе превърната в геймърски портал.

Friendster стартира през 2002 година и в пика на своята популярност има 100 милиона потребители, повечето от които в Югоизточна Азия, пише MIT Technology Review.

Година по-късно възниква MySpace, а след още една година се появява и Facebook – най-голямата в момента социална мрежа с над 1 милиард потребители.

Според изследователите, Friendster запада в резултат на технически проблеми и преформатирането на дизайна на сайта й. Тези две причини водят до рязко съкращаване на трафика, а потребителите се насочват към Facebook.

Подобно развитие на събитията е било трудно да се прогнозира. През 2003 година Friendster отказва оферта от Google на стойност 40 милиона долара.

На базата на печалния опит на Friendster, швейцарските учени предупреждават създателите на други социални мрежи да отчитат съотношението на ползи и негативи за потребителя. Потребителите може да реагират на технически трудности или промяна на дизайна, като се насочат към други ресурси, допълват експертите.

Коментар