Автомобилната компания Jaguar Land Rover планира да вгради Linux софтуер в информационно-развлекателната система на своите коли. Става въпрос за платформа, разработена от некомерсиалната организация GENIVI Alliance и групата Automotive Grade Linux (AGL), съобщи Мат Джонс, старши технически специалист в Jaguar Land Rover и вицепрезидент на GENIVI Alliance, по време на Linux Collaboration Summit.
Според проучвания, водачите искат да имат в колите си познатите от дома компютърни мултимедийни функции. Ето защо AGL е започнала разработка на уницифицирана програмна платформа на базата на Linux.
Работната група, създадена по инициатива на Linux Foundation, обединява водещи автомобилни производители, лидери на пазара за потребителска електроника и големи ИТ компании. В състава на AGL влизат играчи като Nissan, Toyota, Jaguar, Land Rover, Intel, Nvidia, Samsung, Texas Instruments и други компании.
Групата показа на Linux Collaboration Summit отворена мобилна платформа AGL Demonstrator и готова среда за разработка на приложения за нея. Системата, базирана на проекта Tizen, поддържа взаимодействие с бордови мрежи по стандарта CAN (Controller Area Network), позволява създаване на интерфейси с HTML5 и включва шаблони на потребителски интерфейси.
Мат Джонс счита за важна разработката на еталонна автомобилна платформа, на която производителите да създават готови потребителски решения, минимизирайки разходите за самостоятелно програмиране. Jaguar Land Rover и AGL щели да направят всичко възможно да наложат подобна отворена платформа в автомобилната индустрия.
Редица производители извън новосъздадената група вече се ориентираха към Android разработки. Renault, например, предлага собствена автомобилна система, базирана на Android. Наречена R-Link, системата разполага с множество инструменти за работа с мултимедия, вкл. с възможност за включване към смартфон, навигация и социални мрежи. Мултимедийните системи на база R-Link се използват в много от колите на френския производител, вкл. Renault Fluence.
Volvo също използва Android в своите нови информационно-развлекателни системи Sensus Connected Touch. Те работят с редица приложения, сред които Google Maps, TuneIn, навигацията iGo, услугата за потокова музика Spotify и др.
Анализаторската компания ABI Research прогнозира, че световният пазар на информационно-развлекателни системи ще възлезе на 9 млн. броя през настоящата година. След пет години доставките на тези устройства ще нараснат почти 7 пъти, достигайки 62 млн. броя.