Около 80% от тийнейджърите, които са он-лайн, посещават сайтовете за електронна търговия. Това показват последни проучвания на Интернет аудиторията, изнесени от компанията ComScore.
Само през април, 6,4 милиона младежи на възраст между 12 и 17 години са посетили популярния сайт eBay. Конкурентите от Amazon отчитат 3,5 милиона тийнейджъри за същия месец, а Apple, производителят на Mac и iPod – 3 милиона.
В тази статистика има парадокси, смятат анализаторите на пазара. Първо, голяма част от тийнейджърите нямат собствени кредитни карти, за да пазаруват он-лайн. Вероятно те ползват картите на своите родители, което също е изненада, свързана с финансов риск за богатите татковци.
Втори парадокс – въпреки че са най-активни в он-лайн сърфирането, в масовия случай тийнейджърите не са носители на висока технологична култура. Но явно те са много по-смели от възрастните и технологиите не ги плашат изобщо. Това обяснява обичайната ситуация напоследък младежите да стоят непрекъснато включени в Интернет и да извършват няколко он-лайн действия едновременно. Например да чатват, като в същото време слушат он-лайн музика или теглят филм.
Поведението на тийнейджърите е от особен интерес за он-лайн бизнеса. Тъй като са най-активната аудитория в Интернет, техните предпочитания налагат правилата, по които се конструират сайтовете. Ако младежите срещнат нещо в Интернет, което не работи според техните очаквания, просто го прескачат.
Проучвания показват, че сложните, комплексни сайтове отблъскват младежката аудитория, а екстравагантният дизайн я привлича. Забавление и провокация искат тийнейджърите, иначе много бързо им доскучава. Интерактивност, динамика и движение грабват по-задълго вниманието на тази претенциозна интернет аудитория.
Младите хора обичат да комуникират с медията, която използват. За тях Интернет не е като телевизора в къщи – пасивно средство за информация и забавление. Именно интерактивността е в основата на успеха на редица сайтове с милионна аудитория.
Грешно е да се твърди, че анкетите са отживелица. Тийнейджърите искат да изразят своето мнение и с охота участват в анкети и форуми. И ненавиждат регистрацията! Затова експертите препоръчват на сайтовете, търсещи младежката аудитория, да избягват регистрацията или да я направят максимално опростена.
И всичко в сайта трябва да бъде лесно достъпно, на момента. Ако говорим за он-лайн продажби, младежите искат веднага да видят цената на продукта – това е определящо, защото те не разполагат с много пари. Така че сортирането по цена е ключов елемент за успеха на един он-лайн магазин.
Хващат окото и картинките. Текст, допълнен с графика и картинки, се възприема много по-добре от тийнейджърите. И за разлика от възрастните, младежите харесват и рекламите, или най-малкото нямат нищо против тях.
И не на последно място – скоростта на зареждане на сайта е изключително важна. Бавният сайт отблъсква всички посетители, но при тийнейджърите негативният ефект е най-голям. Което важи и за сайтове с малки букви на текста. Младежите се занимават обикновено с няколко неща едновременно и не искат никакви затруднения, особено при разчитане на информацията.
щот пишлеменците не могат да четат!