TechNews.bg
E-обществоЛ@йфНовини

Не играта, а реалната среда влияе на геймърите

Младежи с проблеми в реалната среда за податливи на насилието в игрите, твърди ново проучване
Младежи с проблеми в реалната среда за податливи на насилието в игрите, твърди ново проучване

Според хипотезите, насилието във видеогрите може да направи учениците по-безчувствени и несъпричастни към бедите на другите. Поредно изследване в тази област опровергава в известна степен подобни твърдения и хвърля нова светлина върху проблема.

Учени от Куинслендския университет в Австралия провели експеримент с 64 ученици, които в продължение на 20 минути играли на Grand Theft Auto, Call of Duty: Black Ops, World of Zoo и Portal 2. Целта била да се изясни влияят ли агресивните игри на стремежа на хората да помогнат на другите.


В определени моменти учените излизали бързо от стаята и хвърляли на пода дръжката на вратата. Когато това ставало по средата на теста, 75% от участниците в изпитанията ставали да вземат падналата дръжка. Ако учениците знаели, че повече няма да срещнат ръководителите на експеримента, делът на оказалите помощ намалявал до 31.

[related-posts]

Учените стигнали до извода, че основно влияние оказва не играта, а средата, в която се намира човек. Така например, ако представител на групата изследователи се усмихва и държи по-открито, с голяма вероятност той ще получи помощ и обратно – ако е отчужден, вероятността за съпричастност намалява.


Според изследователите, съществуват твърде много променливи, които често не се взимат предвид при провеждане на аналогични тестове и затова нито едно проучване до момента не е дало достоверни резултати. Някои от изследванията показват зависимост между броя на продадените копия на агресивни игри и ръста на насилието. Но други проучвания дават напълно противоположни резултати, коментират от тестващия екип.

Според учените, причините за необичайното увлечение по игрите и проявата на асоциално поведение са свързани на първо място с проблемите в семейството, с приятелите и колегите. Именно тези проблеми могат да направят човека уязвим към насилието в игрите, заключава анализът.

още от категорията

Профилът на съвременния геймър: ще останете изненадани

TechNews.bg

Европейско движение адресира проблем с видеоигрите

TechNews.bg

Visa и Ubisoft обявиха тригодишно партньорство

TechNews.bg

Илон Мъск с ново обещание: „супер забавни, революционни видеоигри”

TechNews.bg

Учени: игрите с отворен свят са полезни за психиката

TechNews.bg

Видеокартите с 4GB вече издишат в игрите

TechNews.bg

Коментари