
Според хипотезите, насилието във видеогрите може да направи учениците по-безчувствени и несъпричастни към бедите на другите. Поредно изследване в тази област опровергава в известна степен подобни твърдения и хвърля нова светлина върху проблема.
Учени от Куинслендския университет в Австралия провели експеримент с 64 ученици, които в продължение на 20 минути играли на Grand Theft Auto, Call of Duty: Black Ops, World of Zoo и Portal 2. Целта била да се изясни влияят ли агресивните игри на стремежа на хората да помогнат на другите.
В определени моменти учените излизали бързо от стаята и хвърляли на пода дръжката на вратата. Когато това ставало по средата на теста, 75% от участниците в изпитанията ставали да вземат падналата дръжка. Ако учениците знаели, че повече няма да срещнат ръководителите на експеримента, делът на оказалите помощ намалявал до 31.
[related-posts]
Учените стигнали до извода, че основно влияние оказва не играта, а средата, в която се намира човек. Така например, ако представител на групата изследователи се усмихва и държи по-открито, с голяма вероятност той ще получи помощ и обратно – ако е отчужден, вероятността за съпричастност намалява.
Според изследователите, съществуват твърде много променливи, които често не се взимат предвид при провеждане на аналогични тестове и затова нито едно проучване до момента не е дало достоверни резултати. Някои от изследванията показват зависимост между броя на продадените копия на агресивни игри и ръста на насилието. Но други проучвания дават напълно противоположни резултати, коментират от тестващия екип.
Според учените, причините за необичайното увлечение по игрите и проявата на асоциално поведение са свързани на първо място с проблемите в семейството, с приятелите и колегите. Именно тези проблеми могат да направят човека уязвим към насилието в игрите, заключава анализът.
