Последните шпионски скандали, свързани с програмата за следене PRISM на Агенцията за национална сигурност (NSA) на САЩ, подкопаха доверието в редица ИТ компании, заради съмнения за сътрудничество със спецслужбите. Google обаче реагира бързо с план за внедряване на кодиране на трафика между центровете си за обработка на данни.
Интернет гигантът разполага с дейта центрове по целия свят. Електронните писма на потребителите могат да се съхраняват в около 6 такива центъра, споделя пред ArsTechnica.com експертът по сигурност към Американския съюз за граждански свободи Крис Согоян. Всеки бит предавани данни вече ще се кодира, така че дори и спецслужбите да подслушват линиите, по които минава трафикът, няма да могат да прочетат данните, смята той.
Това е надпревара във въоръжаването, коментира вицепрезидентът по техническа сигурност на Google Ерик Грос. „Виждаме, че правителствените агенции участват в тази надпревара като едни от най-опитните играчи”, допълва той. Освен спецслужбите на САЩ с хакерски атаки се включват властите на Китай, Великобритания, Израел и Русия.
Google и останалите интернет компании са подложени са силен натиск от страна на различни служби, преди всичко от NSA. Новата тактика с кодиране на данните очевидно ще намали възможността на външни заинтересовани страни да получат предаваните потребителски данни чрез пряк достъп до оптичните мрежи на Google. Останалите форми на достъп до потребителска информация изискват и други мерки за защита.
Спецслужбите на САЩ се опитват да заобиколят кодирането чрез подбор на ключове с помощта на суперкомпютри и като влияят върху разработката на алгоритмите, внедрявайки в тях скрити тесни места. Подобни инициативи обаче са твърде ресурсоемки и дават минимални резултати. Затруднени да пробият кодирането, спецслужбите концентрират усилията си върху ограничен брой приоритетни цели вместо върху по-широк анализ на данните.
Google не разкрива колко ще й струва внедряването на кодиране на данните и кои дейта центрове ще обхване инициативата, нито пък подробности за използваните технологии. Очаква се проектът да бъде завършен предсрочно.
Агенцията за национална сигурност на САЩ засега не е коментирала усилията на Google. Наскоро ЦРУ излезе с изявление, че всички държави използват кодиране за защита на своите тайни, а терористите и кибепрестъпниците използват кодове, за да скрият своята дейност. „Нашето разузнаване трябва да се противопостави на това, иначе не би могло за изпълни своите преки задачи”, посочиха от ЦРУ.
и ЦРУ или НСА, и там каквито още “спецслужби” има, като ви поискат личните данни и кореспонденция на хората, и то по най-“законен” начин, какво точно ще направите?
Всички знаем отговора – просто ще ги разкриптирате и отново ще ги предадете, като козируващи комсомолци. Понеже нямате избор. Ако не броим “избора” да отидете в затвора за “неприятно” дъго време или дори някаква още по-лоша “злополука” да се случи с вас или с близките ви.
И тогава за какво точно е това цялото надуване с “великото” ви криптиране? Най-вероятно сте разбрали, че повечето от потребителите ви, снасящи ви лични данни за рекламните ви и шпиониращи милиарди, са безнадеждно наивни и най-вероятно отново биха се заблудили по поредните маркетингови трикове и манипулации, че “този път вече” личните им данни са съвсем наистина ужасно много на сигурно – “честна пионерска”, “вЕрвайте ни”…
Поне просто да си печелехте милиардите, без да се правите на такива, каквито не сте…
и ЦРУ или НСА, и там каквито още “спецслужби” има, като ви поискат личните данни и кореспонденция на хората, и то по най-“законен” начин, какво точно ще направите?
Всички знаем отговора – просто ще ги разкриптирате и отново ще ги предадете, като козируващи комсомолци. Понеже нямате избор. Ако не броим “избора” да отидете в затвора за “неприятно” дъго време или дори някаква още по-лоша “злополука” да се случи с вас или с близките ви.
И тогава за какво точно е това цялото надуване с “великото” ви криптиране? Най-вероятно сте разбрали, че повечето от потребителите ви, снасящи ви лични данни за рекламните ви и шпиониращи милиарди, са безнадеждно наивни и най-вероятно отново биха се заблудили по поредните маркетингови трикове и манипулации, че “този път вече” личните им данни са съвсем наистина ужасно много на сигурно – “честна пионерска”, “вЕрвайте ни”…
Поне просто да си печелехте милиардите без да се правите на такива, каквито не сте…
Прах в очите! Доверието веднъж подкопано няма да се върне с подобни наивни жестове.