Все повече организации у нас купуват статистически софтуер, за да го използват за спестяване на разходи в краткосрочен план и генериране на повече приходи в дългосрочен, съобщи компанията ScaleFocus.
Наблюдава се ръст в търсенето от университети, министерства, както и от традиционните досега потребители – банки, застрахователи и телекоми. Най-честата причина за покупка в частния сектор е намаляването на разходите и свързания с това стремеж към задържане на настоящи клиенти, докато университетите инвестират в по-добро обучение.
Тенденцията се обяснява, от една страна, с финансовата криза, а от друга – с потребностите на пазара от такъв тип решения. Инвестициите на компании в подобен софтуер са очаква да надхвърлят 120 милиона щ.д. до 2015 г.
Ако преди години банките използваха подобен софтуер основно за анализ на риска и привличане на нови клиенти, днес фокусът е върху оптимизацията – как на съществуващ клиент с депозит да се предложи точната допълнителна услуга – кредитна карта, например, поясниха от ScaleFocus. Задържането на настоящи клиенти е водещо и при телеком операторите, и при застрахователите.
Университетите и министерствата чрез покупката на софтуер за статистически анализи и прогнози инвестират в по-добра подготовка. Доста завършващи студенти посочват при кандидатстване за работа, че могат да работят със софтуер за прогнози. За тях това е предимство пред работодателите. Все повече образователните институции кандидатстват по европейски програми, за да използват най-новите софтуерни решения за повишаване нивото на преподаване и познанията на студентите.
В развитите икономики софтуерът за статистически анализи се използва доста по-широко. Футболна асоциация във Великобритания чрез него увеличава с близо 30% своите фенове. В Израел този софтуер следи турбини и предотвратява аварии, а в САЩ открива защо едни ученици имат по-ниски оценки и повтарят, и „взема мерки” за повишаване броя на завършилите.