Facebook обяви, че ще прекрати публикуването на спонсорирани публикации (Sponsored Stories), поради нееднозначното им възприемане от аудиторията. Още преди половин година социалната мрежа даде индикации за подобен ход.
Считано от 9 април 2014 г., този популярен тип реклама ще изчезне от Facebook. Публикациите Sponsored Stories са сред най-противоречивите реклами, които някога Facebook е създавала, и предизивикаха много критики към социалната мрежа.
Негодуванието идва от факта, че Facebook взима информация от потребителските акаунти – например лайкове – и позволява на рекламодателите да ги продават на приятели на потребителите без тяхното разрешение.
Facebook дори се сблъска със сериозен проблем, заради спонсорираните публикации. През 2011 г. много потребители се обединиха и поискаха компенсация от социалната мрежа.
В крайна сметка, през август 2013 г. Facebook постигна споразумение с недоволните потребители, което й костваше 20 милиона долара. Разбира се, подобна сума не е стряскаща за Facebook, но самият случай влошава репутацията на компанията.