Facebook ще премахне спонсорираните публикации

Sponsored Stories са сред най-противоречивите реклами, които някога Facebook е създавала

Инструментът Sponsored Stories скоро ще излезе от употреба

Facebook обяви, че ще прекрати публикуването на спонсорирани публикации (Sponsored Stories), поради нееднозначното им възприемане от аудиторията. Още преди половин година социалната мрежа даде индикации за подобен ход.

Считано от 9 април 2014 г., този популярен тип реклама ще изчезне от Facebook. Публикациите Sponsored Stories са сред най-противоречивите реклами, които някога Facebook е създавала, и предизивикаха много критики към социалната мрежа.

Негодуванието идва от факта, че Facebook взима информация от потребителските акаунти – например лайкове – и позволява на рекламодателите да ги продават на приятели на потребителите без тяхното разрешение.

Facebook дори се сблъска със сериозен проблем, заради спонсорираните публикации. През 2011 г. много потребители се обединиха и поискаха компенсация от социалната мрежа.

В крайна сметка, през август 2013 г. Facebook постигна споразумение с недоволните потребители, което й костваше 20 милиона долара. Разбира се, подобна сума не е стряскаща за Facebook, но самият случай влошава репутацията на компанията.

Коментар