TechNews.bg
АктуалноЛ@йфНовини

Социалните мрежи са като зараза, твърдят учени


Влиянието на позитивните съобщения е по-силно от това на негативните, установи проучване
Влиянието на позитивните съобщения е по-силно от това на негативните, установи проучване

Хората, които общуват в социални мрежи, се заразяват от настроенията на своите приятели, установи проучване на изследователи от Калифорнийския университет в Сан Диего.


Твърди се обаче, че влиянието на позитивните съобщения е по-силно от това на негативните. Изследването стъпва на анализ на 1 милиард статуса от 100 милиона потребители на Facebook в периода от януари 2009 г. до март 2012 г.

Позитивните статуси предизвикват положителна реакция с голям обхват и влияние. За разлика, негативните мнения стават причина за вълна от също толкова негативни съобщения в социалната мрежа.

В хода на проучването всички съобщения са обработвани чрез компютърна програма, която е оценявала емоционалната съставка на всеки обновен статус. За подобряване на обективността на експеримента са били изключени постове, които са свързани с промени във времето, тъй като при дъжд негативните съобщения се увеличават с 1,16%, а позитивните намаляват с 1,19%.

[related-posts]

Установено е, че средно всеки нов негативен пост поражда 1,29 аналогични съобщения сред приятели. В същото време, всяко позитивно мнение води след себе си средно по 1,74 позитивни обновления на статуси.

Резултатите от изследването показват категорично, че емоциите се разпространяват в социалните мрежи бързо, подобно на зараза и могат да влияят на настроенията на огромен брой хора.

още от категорията

В ерата на социалните медии ставаме все по-асоциални

TechNews.bg

Тръмп оцени американския бизнес на TikTok на 14 мрлд. долара

TechNews.bg

Европа обмисля забрани за социални медии на деца под 16 години

TechNews.bg

Социалните мрежи преливат от 30-секундни сапунени опери

TechNews.bg

Има и ползи от четенето на новини в социалните медии

TechNews.bg

Meta може да загуби милиарди от митата срещу Китай

TechNews.bg

2 коментара

Потребител 17/03/2014 at 15:29

Хубаво е когато се “открива топлата вода или Америка” – естесвено е че емоциите се разпространяват (нали затова са емоции) чрез съответната съобщителна страна – в случая това е мрежата, както и различните нейни реални приложения като социалните мрежи.

Отговор
Петър 15/03/2014 at 19:14

Благодарение и на жените като най-големите носителки и преносителки на всякакъв вид зарази.

Отговор

Leave a Reply to Потребител