Борбата между „Premium” и „Performance” рекламата в интернет винаги е предизвиквала въпроси по отношение на бюджетите. Тенденциите, според представители на дигиталния бранш, също са противоречиви, сочи проучване на Interactive Share.
Повечето специалисти смятат, че увеличаването на бюджетите за „Performance” реклама със сигурност ще повлияе на цените за „Premium” реклама. В крак със световните тенденции, над половината анкетирани отговарят, че най-широко разпространение в следващите две години очакват да има форматът Video for Web.
От друга страна, използваните и до този момент Rich Media банери ще увеличат присъствието си, според резултатите от анкетата (в публикуваната графика може да видите процентово съотношение на отговорите).
Що се отнася до разпределението на бюджетите за Performance реклама през следващите две години, над 54% от анкетираните посочват като водеща мрежа Google AdWords, а 17% от тях залагат на Facebook реклама.
Но когато става дума за използване на конкретен софтуер за обслужване на рекламата, 40% от анкетираните посочват, че не използват такъв. Въпреки това, водещ с 35% пред останалите предложения е Gemius, сочи проучването на Interactive Share.