Социалната мрежа Facebook започна тестове на бутон „Купи” (Buy), с помощта на който потребителите ще могат да купуват продукти, рекламирани на сайта.
Достъп до новата функционалност имат ограничен брой потребители на територията на САЩ, стана ясно тази седмица.
Работата на бутона е максимално опростена – достатъчно е потребителят да го натисне в реклама или на страницата на даден бранд, за да купи продукта, без да излиза от Facebook.
Разработчикът уверява, че данни за банкови карти, използвани при покупката, няма да се предоставят на рекламодателите. Потребителят ще може сам да реши дали да съхрани данните от банковата си карта на сайта, в случай, че иска да пазарува в бъдеще без да въвежда информацията отново.
Facebook няма да взима никаква комисионна от продадените стоки, за разлика от останалите онлайн търговци. Паричните транзакции ще се извършват от външна компания – партньор на Facebook, чието име засега не се съобщава.