Symantec прекратява пускането на нови версии на своя легендарен продукт Norton Antivirus. Очакваното обновление през септември тази година няма да се състои, тъй като компанията има други планове за пазара на ИТ сигурност.
Първата версия на Norton Antivirus излезе през 1991 г. Днес, 23 години по-късно популярният антивирусен софтуер ще отстъпи място на Norton Security, в чийто състав ще влязат още два продукта на Symantec – Norton Internet Security и Norton 360, които също прекратяват съществуването си, съобщи CNET.
Класическите антивируси са обречени на неуспех, заяви по-рано тази година Брайън Дай, старши вицепрезидент на Symantec. Той призна, че локалните решения за защита на персонални компютри не са печеливш бизнес. По неговите думи, локалните антивируси предотвратяват по-малко от половината атаки, което ги прави неефективни. Ето защо Symantec преминава към модела „сигурност като услуга”.
Новият продукт на компанията представлява онлайн услуга с опростен потребителски интерфейс. Когато се регистрират за нея, потребителите трябва да инсталират локално приложение за съответната операционна система – Windows, OS X, Android или iOS.
Norton Security съчетава функции на Norton Antivirus и Norton Internet Security. Добавена е също защита на уеб сесии и откриване на ботнети. Услугата използва активно облачни технологии за събиране на данни и анализ на заплахите.
Продуктът ще излезе в два варианта, като по-скъпият ще включва съхранение на данни в облака. Цената на първия вариант е 79 долара годишно, а на втория – $89. За сравнение, годишен лиценз за Norton Antivirus струва $50.
zdravei Norton Internet Security и Norton 360
От шест години съм със Norton и не съм преинсталирал нито веднъж. Без коментар!
Нищо ново под слънцето. Въпросната програма Norton Security е просто ново име на добре познатия Norton 360 – и двете включват антивирус, анти-spyware, firewall, anti-spam, оптимизации и т.н. Norton 360 има версия с 2GB online back-up и с 25 GB online back-up. Сега всичко е в едно. Отпадат по-евтините Norton AV и Norton IS и остава само 360 в два варианта (със или без back-up) и с ново име. Но ядрото под шапката е същото. Все по-малко дефиниции локално и все повече online дефиниции и SONAR дефиниции. Сменят си фирмената политика (маркетинг стратегия), за да таксуват по-скъпо. Всичко в света мината на “cloud” и ще charge-ват или годишно, или полу-годишно, или ежемесечно, ще предлагат продукта уж като услуга – то и сега в целия свят антивирусния продукт се води като услуга с продължително обновление (така е и в БГ). Гласят се като Microsoft с техния Office 365 и Windows Cloud (365). Norton беше ужасен продукт, през 2009,2010 и 2011 го съживиха и оправиха (тогава имаха промени в CEO-то и борда на директорите) и след това отново го съсипаха, уви…
Най-после, по-тъпа антивирусна не е съществувала
Така е много по-удобно всички лични данни от компютъра в облака като услуга!