„Умната тълпа” движи новите онлайн услуги

Ако през последните няколко години трите вълшебни думички, които задвижваха сектора на онлайн услугите, безспорно бяха „мобилен”, „социален” и „локален”, то през настоящата година може би най-значимата дума в онлайн пространството ще бъде „тълпа” (crowd), прогнозира Георги Костов, творчески директор на eDesign.

Икономиката на споделянето и т.нар. „интелигентна тълпа” ще се превръщат във все по-значим двигател за нови онлайн услуги през 2015 г. От сайтове за споделено финансиране (crowdfunding) като Kickstarter и Indiegogo, през такива за споделяне на имущество като Airbnb, до всевъзможни платформи за споделено реализиране на идеи, концепции и каузи – тази тенденция започва да играе все по-важна роля в живота ни.

Вече се стига до там, че потребители от различни краища на света, които не се познават, могат да развият заедно концепция за нов продукт, която след това да бъде закупена от голяма компания. Ще се увеличава и броят на бизнесите, които се опитват да привлекат „тълпата” на своя страна, да я включат в свои инициативи и да се възползват от тази бързо развиваща се тенденция, допълни Костов.

Уебсайтовете все по-често ще се опитват да ангажират вниманието ни, като ни разказват истории, а софтуерът като услуга (SaaS) ще обхваща все повече сфери. Сред водещите тенденции в уеб дизайна ще бъдат налагането на вертикален скрол, уникалните типографски решения, фоновите изображения и видео, сочи още прогнозата на eDesign за развитието на бранша през следващите месеци.

Коментари по темата: „„Умната тълпа” движи новите онлайн услуги”

добавете коментар...

  1. Илия

    умната тълпа не се определя от ползвателите на фейсбук,защото има и много интелигентни творци,художници,музиканти,които неползват Интернет.

  2. Шишо

    Браво! Драгомире всичко много точно казано!
    Също и не на последно място винаги става така че некадърниците са много уважавани, почитани и високо платени. Докато кадърните хора са наказани само да си вършат работата добре което се приема за нещо обикновено – наградата им е за добре свършена работа е още работа. Обаче некадърниците дори и нещо незначително да се напънат и направят то ще бъде забелязано и всички ще се възхищават.

  3. Драгомир

    > могат да развият заедно концепция за нов продукт, която след това да бъде закупена от голяма компания
    Избройте поне един пример! Няма компания, която да е закупила концепция, независимо кой я е разработил. Концепциите се финансират от играчи по рисковия капитал. Инвестират се за да се правърнат в стартъпи, е не се закупуват.

    > ще се опитват да ангажират вниманието ни, като ни разказват истории
    Измамническите сайтове са усвоили тази практика до съвършенство. Вече и по TV рекламите широко се използва този вид измама. Излиза една тъпа лелка и почва да величае боготворния продукт.

    > софтуерът като услуга (SaaS) ще обхваща все повече сфери
    Уж така, ама не съвсем. След скандала с следенето на Интернет, то въпросният софтуер започна все повече да се избягва от по-успешните корпорации. Затова хората измислиха абонаментна продажба на софтуер (данните са си при теб, а не се пазят отдалечено) – това е съвсем различно!

    > прогнозата на eDesign
    Ама вие намерихте кой да дава прогноза. Фирмичка с много добри дизайнери и супер некадърни програмисти. При това много скъпо платени. А той клиентът от софтуер не разбира – гледа само външно нещата дали изгледат добре, а те наистина си изглеждат добре.

  4. Язе

    То е казано, имената на глупците, висят по стените! Сега комплексарите си публикуват всичко, от тъпите изцепки до долното бельо и всички “интересни” гадости…. и създават работа на едни други служби да ги гледат…

  5. Умник

    Определено умната тълпа е малоумна като тези от фейсбука и други подобни, които доброволно си качват всякакви лични данни и интимни снимки и други разни и безобразни безсмислици.

Коментар