На пазара има ясно разделение. От една страна са компании като Apple, които печелят огромни пари и поддържат възмутителни цени. Техният подход обаче няма бъдеще, заяви пред BBC президентът на Motorola Mobility – Рик Остерло.
По неговите думи, бъдещето е да се предлагат аналогични възможности и широк потребителски избор на приемливи цени, смята Остерло, визирайки стратегията на Motorola, която попада в другата част от разделения пазар.
Изявлението на Рик Остерло идва в отговор на атаките от страна на главния дизайнер на Apple – Джонатан Айв, който по-рано критикува инструмента Moto Maker. Последният дава широки възможности на потребителите да персонализират смартфоните си, но това според Джонатан Айв означава отказ от отговорност от страна на дизайнерите.
Рик Остерло, от своя страна, заяви, че Motorola се придържа към философия, различна от тази на Apple. В компанията, собственост на Lenovo, са убедени, че крайният потребител трябва да бъде въвлечен пряко в дизайна на продукта.
Motorola действително пуска привлекателни и ценово достъпни смартфони, но това не й помага да преодолее финансовите проблеми. Дори флагманът Moto X с широки възможности за персонализация не постигна желаната популярност.
От друга страна, въпреки „възмутителните” цени Apple постига рекордни продажби и печалби. През последното тримесечие на 2014 г. компанията продаде 74,5 млн. броя iPhone устройства и отчете 30% ръст на приходите ($74,6 млрд.) и 37% увеличение на печалбата ($18 млрд.).
Бай Танас на кюшето,
Още един велик български икономист. принципа на успешния бизнес е продавай по-евтино за да покриеш по-голям пазар. Това води до по-големи печалби. Ти кое би си купил – зрели банани от Бразилия за 3лв. или зрели банани от Бразилия за 1,5лв.? При все, че на пазара се появиха телефони като Уан+ няма за какво да говорим.
Персонализирането на сматфоните за което говори Motorola е технология на бъдещето, а не на настоящето. Това, че Apple печелят в момента е нормално, защото това е вид естествен процес. Много хора след втората световна война са бачкали здраво и са създали какво ли не. Техните наследници са мързеливи и тъпи и е нормално да търсят “готово тъпо и велико решение”, а какво всички знаем Apple са най-великите (след тях са Samsung). Наследниците на мързеливото поколение вече ще се окаже, че няма какво да ядат и … пак ще се хванат за работа. Но те няма да търсят нещо велико, а ще търсят това което най-добре отговаря на нуждите им. А това определено е персонализирано решение, а не напечатано на конвеера.
Между другото дизайн на устройство, което може да се променя се прави много по-трудно от това просто да измислиш правоъгълник със заоблени ъгли…
Парите които печели Ябълката скоро ще се стопят в тяхната “кола”.
ТИя от къв зор си мерят пишките. Естествено е да се мъчиш да продаваш по-скъпо и да печелиш повече – нали това е смисълът на бизнеса. А и за какво са измислени маркетингът, рекламата и др. съпътсващи ги дейности като дизайн например. Свалянето на цените ми прилича на обърната пирамида с главата надолу. А пирамидата все пак не води до никъде.
Дизайнът в крайна сметка кара нещата да се възвисяват и хората да купуват. Така че от Моторола да не се чудят защо не могат да преодолеят финансовите си резултати.