Южняците имат по-голям апетит за нови технологии

Българите се намират над средното ниво по намерение за покупка на нов телевизор, в сравнение с други европейски страни

Българите се намират над средното ниво по намерение за покупка на нов телевизор, в сравнение с други европейски страни

Наблюдават се ярки контрасти между покупките и употребата на технологични устройства в различните региони на Европа, сочи проучването Samsung Techonomic Index сред 18 хиляди потребители. Апетитът на Европа към технологиите е по-ясно изразен в южните страни, където потребителите са много по-склонни да закупят нови устройства, сравнено със средното ниво за континента.

Един от петима европейци (21%) възнамеряват да закупят мобилен телефон в следващите три месеца. Двама от петима италианци (42%) планират покупка на нов телефон през идните три месеца, което е два пъти повече от средното за Европа. За Испания цифрата е 31%.

В сравнение с други европейски страни, три пъти повече  италианци планират да оборудват дома си с нови телевизори и уреди за почистване или готвене в следващото тримесечие. Българите се намират по този показател над средното равнище за Европа – съответно 19 на сто и 16 на сто, в сравнение с 12 на сто, 10 на сто и 11 на сто средни резултати за континента.

Резултатите от проучването в Северна Европа, особено сред скандинавските народи, показват въздържане от разходи, като над 60% от анкетираните заявяват своето намерение да не купуват нови технологични устройства или уреди. Процентът на хората, които планират закупуване на нов телефон (14%) или таблет (7%), е много под средното равнище за цяла Европа (21% и респективно 11%).

Като цяло, проучването показва, че домът на 2015 година е обогатен с технологии и броят на устройствата в домакинството е нараснал на 19, с 1 пункт повече от 2014 година. Не само че домакинствата имат повече устройства, но и времето, прекарано за използването им, е нараснало – потребителите използват електроните устройства по 8 часа дневно, сравнено със 7,7 часа през 2014 г. Българите са близо до средното ниво за Европа с 20 броя устройства.

Таблетите са се увеличили с 11% за 2015 година, почти две трети (64%) от домакинствата притежават поне един, сравнено с половината (53%) през 2014 г. България отново следва средните резултати за Европа (64 на сто). Българските потребители използват електронни устройства почти 10 часа и 36 минути, сравнено с 8 часа дневно за Европа.

С увеличаване на броя на свързаните устройства на човек, нараства и апетитът за услуги като онлайн видео, стрийминг на музика, използване на облачно пространство и синхронизация между устройствата.Тези тенденции сочат към разрастване на пазара за умни домове, изградени с идеята за „интернет на нещата”, коментира Мартин Гарнър от анализаторската компания CCS Insight.

Коментар