25% повече българи пазаруват онлайн през 2015

При онлайн пазаруване потребителите все още предпочитат по-големите екрани, но същевременно мобилните поръчки отчитат значителен скок

При онлайн пазаруване потребителите все още предпочитат по-големите екрани, но същевременно мобилните поръчки отчитат значителен скок

Онлайн потребителите у нас променят бързо своите навици, като най-значими примери за това са по-големият брой пазаруващи онлайн през 2015 г., в сравнение с 2014 г. (+25%), както и засилващото се използване на мобилни устройства, сочи проучване на eMag.bg, проведено от независима агенция.

Достъпът до интернет чрез мобилни телефони се е повишил с 19% за изследвания период, а този от настолни компютри бележи спад с една четвърт (-25%). Лаптопите и ноутбуците запазват стабилен дял с леко повишение от 3%, според изследването.

Тенденцията е потребителите да се чувстват все по-комфортно, заобиколeни от няколко „смарт” устройства. Хората, ползващи интернет услуги чрез поне 2 различни устройства, се повишават с 18%, докато тези, които ползват само един „екран”, намаляват с 3%.

Когато говорим за онлайн пазаруване, потребителите все още предпочитат по-големите екрани, но същевременно мобилните поръчки отчитат значителен скок – 67% е ръстът на онлайн пазаруващите през мобилни устройства.

За първите 6 месеца от 2015 г. поръчките  в eMAG.bg, направени през мобилни устройства, бележат значимо повишение от 80% в сравнение със същия период година по-рано. Клиентите на онлайн магазина също предпочитат по-големите екрани при поръчки (най-вече лаптопи и настолни компютри).

В същото време мобилният трафик на онлайн магазина за първото полугодие е 25% от всички посещения, а около 20% от покупките са направени през „смарт” устройства.

Коментар