Защо купувачите предпочитат да пазаруват онлайн

42% от всички онлайн купувачи предпочитат да правят трансгранични поръчки (снимка: CC0 Public Domain)

По-голяма част от онлайн купувачите на глобалния пазар предпочитат мобилните си телефони, за да правят своите поръчки. Около 57% от пазаруващите през интернет правят трансгранични поръчки, като потребителите в Китай и САЩ купуват предимно от търговци на пазара на другата държава. Това разкри ново проучване на PayPal.

Удобството и достъпните цени са само два от многото фактори, които влияят върху решението на хората да пазаруват онлайн. Днешните собственици на бизнеси и онлайн магазини работят усилено, за да гарантират, че потребителското изживяване на техните уебсайтове и приложения са възможно най-сходни с тези при пазаруване във физическите магазини – ако не и по-добри.



С няколко кликвания и от комфорта на своя дом всеки може да види продукта, негови детайлни снимки, видеоклипове, подробни описания, тестове и ревюта, а също така и сравнения с подобни продукти. Какво повече му трябва на човек, за да вземе решение и да направи покупка?

Онлайн купувачи от 14 големи държави, считани за „глобални пазари“, са профилирани в доклада на PayPal – „Безгранична търговия 2022 г.“ Повечето от потребителите в момента избират да използват своите смартфони, за да правят поръчките си, включително 96% в Китай, 84% в Сингапур, 81% в Обединеното кралство, 78% в САЩ, 77% в Япония и 69% в Австралия.

Проведено от Ipsos, проучването включва 14 000 респонденти, които са правили онлайн покупки в периода между декември 2021 г. и януари 2022 г. Като цяло 46% казват, че е по-вероятно да купуват от търговци на дребно, които предлагат виртуални или дигитални изживявания. Техният дял достигна забележителните 72% сред купувачите в Китай, според доклада.

Все повече трансгранично пазаруване

Проучването разкрива, че 42% от всички онлайн потребители сега се чувстват по-комфортно да правят трансгранични покупки, отколкото през 2020 г. Като фактори за постигане на тази лекота се сочат функции като защитата от измами, опциите за плащане в местна валута, както и самото наличие на множество методи на плащане.

Ясната политика за връщане на стоката също е помогнала за повишаване на доверието сред 28% от е-пазаруващите, направили трансгранични покупки, установява проучването.

В Сингапур повече от 79% са пазарували зад граница – почти двойно повече отколкото преди пандемията. От тях 59% са купували продукти от Китай, докато 29% са поръчвали от търговци в САЩ и 19% от Южна Корея.

В Китай 43% от онлайн купувачите са направили трансгранични поръчки, като 38% са пазарували от САЩ. Други 34% поръчват от Япония, а 27% от Южна Корея.

Почти „огледално“ стои картината в САЩ. Там 41% от онлайн купувачите са избрали да пазаруват от търговци в чужбина, като 27% са поръчвали от е-магазини в Китай. Наред с това 11% са поръчвали стоки от от Канада и 9% от Обединеното кралство.

Голямата роля на уеб-пазарите

От огромно значение се явяват онлайн-борсите. Когато купуват през граница, 75% от потребителите в САЩ го правят чрез онлайн пазари, докато 45% са купували директно от магазина или уебсайта на търговеца. 37% пък са са се обърнали към пазарите в социалните медии.



Подобна е ситуацията и на другия край на света: около 85% от е-купувачите в Китай са предпочели да направят своите трансгранични покупки чрез онлайн пазари, докато 59% са го направили на уебсайта на търговеца на дребно, а 57% – на уебсайта на марката.

През онлай-пазари са пазарували и мнозина от потребителите в Сингапур: 84% са направили своите трансгранични покупки чрез уеб-борси, а 36% са избрали да купуват директно от уебсайта на марката.

Перспективите: дълги срокове

На фона на инфлацията, която тласка нагоре цените в световен мащаб, 61% от анкетираните в проучването на PayPal казват, че биха се примирили с по-дълги срокове за доставка, за да постигнат по-добра, по-изгодна сделка.

Коментар