Световният пазар на телевизори регистрира през второто тримесечие най-големия си спад от 2009 година насам, по данни на IHS. Продажбите възлизат на 48 милиона броя, което е с 8% по-малко спрямо същия период на предходната година.
Спадът се дължи основно на забавения ръст в търсенето на течнокристални телевизори, делът на които възлиза на 99% от общия обем. Според анализаторите, LCD-тата не са могли да компенсират напълно загубите от практическото изчезване от пазара на кинескопите и плазмите.
Като причина за проблемите на пазара се изтъква забавеният ръст на глобалната икономика и девалвацията на някои валути спрямо американския долар, което доведе до поскъпване на телевизорите на развиващите се пазари.
Най-силно пострадали са пазарите в Латинска Америка, Азиатско-Тихоокеанския регион, Източна Европа, Близкия изток и Африка. Данните на IHS сочат спад от 17% в Латинска Америка и над 9% в Азия. Изключение сред развиващите се страни е само Китай, но и там темпът на растеж се забавя.
Негативна динамика се наблюдава и на развитите пазари. Спад в продажбите застигна Западна Европа и Япония, а като цяло развитите пазари бележат отстъпление с 3%.
Лидер на глобалния пазар на телевизори е Samsung с дял от 29% от всички приходи. На второ място е LG (14%), следвана от Sony (7%). Китайските производители Hisense и TCL заемат останалите две места в Топ 5 с дялове съответно 6% и 5%.
Обнадеждаващи резултати показва сегментът на телевизорите със ултра-висока резолюция. По данни на IHS, благодарение на по-достъпни ценово модели с формат 4K TV или UHD TV, доставките на подобни устройства са нараснали със 197% през второто тримесечие и достигат 6,2 млн. броя.
Анализаторската компания Strategy Analytics прогнозира, че през 2015 г. ще бъдат продадени над 30 млн. броя UHD TV, а към края на десетилетието делът на 4K TV от общия обем телевизори ще достигне 61%.
Ще достигне 61% ама хората дали ще са живи