Месинджърът на Facebook се „обзаведе” с платформа за разработка на чат ботове, от която могат да се възползват бизнес потребители при общуване със своите клиенти.
Чат ботовете са програми-консултанти, които могат да реагират на стандартни запитвания и команди от страна на потребителите. Във Facebook Messenger е внедрен открит API, с помощта на който външни разработчици могат да създават ботове за общуване с аудиторията на своите приложения.
Ботовете в месинджъра на Facebook ще опростят процедурите за поръчка на стоки и услуги, разкривайки нови възможности за бизнеса и купувачите.
Facebook Messenger е най-сваляното мобилно приложение в САЩ през миналата година, припомни Марк Зукърбърг на конференция по-рано тази седмица в Сан Франциско. Аудиторията на месинджъра възлиза на 900 млн. потребители.
Подобни чат ботове вече са интегрирани в сайтове от рода на CNN, където предлагат на читателите подборка от материали или кратки описания на статии.
През Facebook Messenger и WhatsApp, който също принадлежи на социалната мрежа, потребителите изпращат всеки ден по 60 милиарда съобщения. За сравнение, броят на SMS-те, изпращани ежедневно, е около 20 милиарда.