Доставчикът на аутсорсинг услуги Сайтел ще инвестира в средносрочен план над 1,7 милиона лева в българския си офис, стана ясно на пресконференция тази седмица.
„След като България се присъедини към ЕС през 2007 г. икономиката на страната расте непрекъснато. В големите градове като София, Пловдив и Варна се наблюдава стабилен растеж”, коментира Бърт Кинтана, президент и главен изпълнителен директор на Сайтел.
По неговите думи, най-важни за успеха на бизнеса и привличането на чужди инвеститори е политическа и икономическа стабилност, квалифицирана и образована работна сила, отлична инфраструктура – както от гледна точка на информационни и комуникационни технологии, така и на транспорт – и конкурентоспособност.
„Ние открихме тези условия в България и това е причината да сме тук”, посочи Кинтана. От 2006 г., когато отвори центъра си в София, досега компанията е инвестирала над 7 милиона лева, а през април 2015 г. отвори втори център във Варна. Планираните инвестиции в средносрочен план са около 1,7 милиона лева и разкриване на най-малко 100 нови работни места до края на 2016 г.
„Днес над 55% от сътрудниците ни са на възраст под 30 години и за много от тях компанията е първо работно място. Растежът и стабилността на „Сайтел България” осигуряват много възможности за кариера за служителите – 90% от текущия ръководен екип, включително и аз, е развит чрез вътрешни програми за обучение”, поясни Мая Янева, директор на центъра в София.
От офиса си в София компанията предлага ниършоринг услуги на изключително взискателни пазари като Германия. Ролята на България и региона като цяло е високо оценявана и от новия собственик на Сайтел – Acticall, посочи Бърт Кинтана.
Сайтел България стартира преди 10 години с около 100 служители, които обслужват клиенти на два основни езика – немски и френски. В момента за компанията работят над 700 служители на 27 езика, вкл. фински и арменски, а от 2014 г. и иврит.
Предоставяните от София услуги включват привличане и обслужване на клиенти, техническа поддръжка, бек-офис мениджмънт и многоканални услуги – социални медии, чат, имейл и управление на онлайн общности – за добре познати световни марки.
Работа има достатъчно, проблема е че няма хора. Количеството и качеството на подрастващите спада всяка година. Държавна политика в образованието по темата липсва. Фирмите се опитват да обучават сами всякакви хора с надеждата малък процент да е успешен. Ако не се намери бързо решение на проблема ръстежът в сектора вероятно ще спре.
Ахах, поредният умник мрънкалник. Ако няма работа ще реват, че няма. Като има, били роби.
Никой не те кара насила, като не щеш гледай си твоята работа.
Ахах, пак набиране на роби