Китайци обявиха първия интернет автомобил

Първият „интернет автомобил” Alibaba RX5 се отнася към набиращия популярност клас на кросоувърите

Първият „интернет автомобил” Alibaba RX5 се отнася към набиращия популярност клас на кросоувърите

Разработката на самоуправляеми коли, където информационните технологии са ключов фактор, подтикна компании от ИТ индустрията да се включат в надпреварата на автомобилния пазар. Такъв е случаят и с китайския интернет гигант Alibaba.

Водещият онлайн търговец атакува пазара с първия „интернет автомобил”. Машината е създадена съвместно с китайския държавен производител на коли SAIC Motor, съобщава порталът Alizila.com.

Автомобилът се нарича RX5 и се отнася към набиращия популярност клас на кросоувърите. На китайския пазар колата ще струва около 22 300 долара. По думите на Alibaba, това не е обикновен автомобил, а първият „интернет автомобил”.

Бордовият компютър на RX5 работи под управление на специална версия на платформата YunOS. Благодарение на нея, както и на постоянното свързване към мрежата, автомобилите RX5 могат да обменят данни помежду си, като част от голяма IoT система. Освен това YunOS ще бъде отворена за външни компании, които искат да предлагат свои услуги на нейна база.

Бордовият компютър на RX5 работи под управление на специална версия на платформата YunOS

Бордовият компютър на RX5 работи под управление на специална версия на платформата YunOS

Интелектът на RX5 позволява да се избегне попадането в задръствания, макар че за тази цел има и други познати средства. Разбира се, когато подобни автомобили станат достатъчно много и общуват помежду си, това несъмнено ще промени автомобилния свят.

RX5 приема също така гласови команди, позволява резервиране на място за паркиране и плащане на кафе чрез системата Alipay. Нещо повече, компютърът запомня предпочитанията на водачите, всеки от които ще има уникален ID, и на базата на тях препоръчва музика, заведения за хранене и температура в салона. Колата ще има три големи LED екрана и камери за панорамни записи на пътуванията и селфи.

Умните операционни системи стават втори двигател на колата, а данните са новото гориво, казват от Alibaba. Именно платформи като YunOS отличават интернет автомобила от традиционната кола, допълват китайците.

Към момента няма подробности за техническите параметри на „първия интернет автомобил”. Що се отнася до външния вид, RX5 изглежда оригинален като дизайн, но все пак се забелязват влияния от Volkswagen, Volvo и дори Porsche. Кросоувърът излиза на пазара през август.

Коментар