IBM пести по $543 на човек с избора на Mac

IBM пести значителни средства, купувайки Mac компютри на своите служители вместо Windows PC, стана ясно от изявление на мениджър от компанията по време на конференцията Jamf Nation User Conference.

Ръководството на IBM даде на служителите си възможност свободно да избират на какви компютри да работят – Windows или Mac – още в средата на миналата година. Така IBM се превърна в най-големия клиент на Apple по отношение на Mac компютрите.

Първоначално имаше опасения, че подобна миграция от Windows към Mac ще се окаже скъпо удоволствие, но в крайна сметка се получи точно обратното. Придобиването на РС на база Windows излиза до $543 по-скъпо за 4-годишен срок на експлоатация, отколкото покупката на аналогичен компютър Mac.

Причината за толкова голяма разлика в цената е минималната необходимост от ИТ поддръжка и решаване на проблеми в процеса на експлоатацията на епълските компютри. Вицепрезидентът по персонала в IBM Флетчър Превeн твърди, цитиран от Jamf.com, че всеки придобит Mac помага на компанията не само да пести, но и да печели.

Проучване сред служителите на IBM показва, че 73% от тях отдават предпочитание именно на Mac. Всяка седмица IBM купува 1300 компютъра от Apple, като до края на годината броят на придобитите „макове” ще достигне 90 000.

Коментари по темата: „IBM пести по $543 на човек с избора на Mac”

добавете коментар...

  1. Microsoft Suface

    SurfaceBook>MacBook който знае използва Съпфейс,а не мак

  2. Anonymous

    В предния си пост обясних, че надценките при ПС – тата са чувствително по – малки от тези на Епъл, поради което последните могат да играят повече с отстъпката. От къде знам това? Ами средната цена на хардуера е добре известна. Дори и да няма такива дъна, то средната за чипсета е достатъчен ориентир. На останалите части цените са известни.И така, сравнявам предполагаемата прозводствена цена на хардуера на няколко ПЦ – та с предполагаеммата цена на хардуера на Епъл. После им сравнявам крайната цена за еднакъв клас хардуер(такъв с еднакви теоретични възможности) и получавам някаква ориентация за надценката. Та така… Още въпроси от типа: “А, какво ви кара да мислите, че преди са купували PC-тата на цените, на които потребителите купуват?”

  3. :)

    Всяка по-голяма фирма получава отстъпка за количества. В нашата, едни бизнес лаптопи с клиентска цена 2900 лева, се купиха на цена от 2200 лв за 2000+ броя 😉 Така, че сами си направете сметката ако се преговаря директно с производителя за 90к броя каква ще е цената …..

  4. Anonymous

    Двама души наблагят на това, че IBM не били купували маковете на цените, на които обикновените потребители ги купуват?

    А, какво ви кара да мислите, че преди са купували PC-тата на цените, на които потребителите купуват?

    IBM винаги работят с договори с 1 производител. Няколко години преди да купят 90000 мака са купили 90000 Thinkpad от Lenovo, най-вероятно с още по-големи отстъпки, имайки предвид кой им продаде бизнеса.

  5. :о)

    Аз съм сигурен че клиент купил 90 000 MAC-компютри няма да ги купи на цената от магазина.
    Така че няма какво да я мислим тая сделка.
    Явно ключа е в софтуера и неговите вечни ъпдейти, доработки и обслужвания 🙂

  6. Anonymous

    Момчета, стига сте се палили. Иван е излишно груб, но е и прав не само за Америка.

    IBM работят с бизнес клас лаптопи, които по цена не отстъпват на MacBook Pro, даже често ги надминават.

    Бачкал съм на Thinkpad-и още докато самите IBM ги произвеждаха; нагледал съм се и на Dell, и на HP – абсолютно по никакъв начин и с нищо не са по-добри от MacBook Pro.

    Бизнес лаптопите не гонят максимална производителност, а максимална стабилност и издръжливост.

    Какво точно трябва да значи, че статията е маркетингова? И какво значение има, ако изнесената информация е вярна?

    То по тая логика всяка статия за продукт е маркетингова.

  7. Anonymous

    Епъл има добри компютри. Проблема им е в цената, не в качествата. Навярно цените за такива потребители като ИБМ са доста по – различни и може би наистина си заслужава. Понеже работят с по – голяма надценка, могат да дадат по – голям % отстъпка от конкуренцията.

  8. бай иван американеца

    А какъв си ти бе, може би Нагризан Американски Идиот. Аман от такива като тебе.

  9. Иван

    Saevar, На теб ти звучи “рекламна статия”, но тук в САЩ си е истинска. Аман от идиоти!

  10. Saevar

    рекламна статия но пък има малко или много истина…..

Коментар