
В бурно развиващия се сегмент на автономните коли текат процеси на консолидация. Някои от големите автопроизводители поглъщат стартъпи и по-малко играчи с перспективни технологии, наред със собствените изследвания и разработки (R&D).
За традиционните автомобилни гиганти е доста трудно да се превърнат бързо в чисто технологични компании, коментират от Atomico Ventures. Анализаторите очакват скоро големи поглъщания на пазара за самоуправляеми автомобили.
В потвърждение на тази тенденция е скорошното поглъщане на NXP Semiconductors от Qualcomm за сумата от $47 млрд., с което американският разработчик на чипове навлиза ударно в сегмента на автомобилната електроника.
По оценка на Morgan Stanley, технологиите за автономно управление вече са погълнали инвестиции в размер на $100 млрд. Всяка година, например, Google влага по около $30 млн. в тази област.
През ноември миналата година японският гигант Toyota обяви инвестиционна програма от $1 млрд., в рамките на която ще развива автономни автомобили.
Други играчи предпочитат да купуват вече разработени технологии. През март т.г. General Motors даде $1 млрд. за стартъпа Cruise Automation, специализиран в системи за автономно управление на автомобили.
През последните две години общият обем на M&A сделките между американски компании за производство на компоненти за автомобили е достигнал $74 млрд. и превишава трикратно динамиката от предишните години, отбелязва Блумбърг.
[related-posts]
Инвестиционните банки, работещи на автомобилния пазар, сега са обърнати към Силициевата долина, коментират от Citigroup. Във фокуса на инвеститорския интерес са електрониката, системите за комуникации и софтуера за автомобили.
