Идва залезът на таблетите, плочите се възраждат

Наближава залезът на наскоро започналата епоха на таблетите, сочи прогноза на Deloitte

Наближава залезът на наскоро започналата епоха на таблетите, сочи прогноза на Deloitte

Няколко най-значими събития и тенденции през настоящата година набеляза консултантската компания Deloitte в ежегодния си доклад, посветен на технологиите и телекомуникациите.

Още в началото на 2017 г. броят на устройствата, оборудвани с четец на пръстов отпечатък, ще превиши 1 милиард, твърдят анаизаторите. Всеки четец ще се използва средно по 30 пъти на ден, а това означава над 10 трилиона използвания на пръстов отпечатък годишно.

Над 90% от устройствата с четци на пръстов отпечатък са смартфони и таблети. Към края на годината четци ще имат 40% от смартфоните в развитите страни (спрямо 30% в средата на 2016 г.), а към края на десетилетието тези устройства ще намерят разпространение по целия свят, подобно на вградените камери на смартфоните в момента.

Според специалистите от Deloitte, още отсега правителствените и частни организации трябва да се замислят върху това как най-ефективно да използват нарастващата база от четци на пръстови отпечатъци.

Наближава залезът на наскоро започналата епоха на таблетите, сочи още прогнозата на Deloitte. Ако през 2013, 2014 и 2015 г. продажбите на тези устройства постоянно превишаваха 200 млн. броя, то през 2016 г. на пазара бяха доставени едва 182 млн. броя, а през настощата година продажбите ще намалеят с още 10% до до 165 млн. броя.

Спадът в търсенето на доскоро популярните устройства се обяснява от анализаторите с това, че те биват измествани от смартфоните, които стават все по-универсални и по-големи, както и от ноутбуците, които пък стават по-леки и удобни.

Проучването в САЩ и други страни по света показва, че таблетите постепенно губят привлекателност в очите на потребителите, в сравнение с други устройства. Най-популярни устройства сред американците са смартфоните (76%), следвани от ноутбуците (69%) и персоналните компютри (57%). Таблетите са любими устройства само на 29% от потребителите.

Резултатите от допитване сред потребители в 15 други страни за това какво следващо устройство ще си купят показват, че таблетът е предпочитан само от 16% от анкетираните, докато 28% посочват смартфона, а 25% – нов РС или ноутбук.

Оптимистична е прогнозата на Deloitte за пазара на винилови плочи, който ще нараства уверено. След разцвета си в края на 70-те години на миналия век този пазар се преражда и през настоящата година продажбите на винилови плочи ще възлязат на 1 млрд. долара в световен мащаб.

Според оценката на Deloitte, 90% от продажбите се падат на нови и поддържани плочи, а останалите 10% – на грамофони и аксесоари за тях. През 2017 г. ще бъдат продадени около 40 млн. плочи. Главната причина за купуването на плочи от съвременните потребители не е любовта към музиката, а преди всичко носталгията, желанието за притежаване на паметна вещ или попълване на колекцията.

Deloitte анализира и проблема с DDoS атаките, които, по оценки на анализаторите, ще станат по-мащабни, регулярни и още по-сложни за предотвратяване. Прогнозата сочи, че тази година в света ще бъдат извършени над 10 млн. кибератаки, като минимум една месечно ще има интензивност 1 Tbps, а средната сила на обикновената атака ще доближи 1,5 Gbps.

За сравнение, най-големите по обем DDoS атаки в периода 2013-2015 г. достигаха 300-500 Gbps, а през 2016 г. бяха регистрирани две DDoS атаки по 1 Tbps. Този тип кибератаки претоварват уеб сайтовете с трафик и ги изваждат от строя.

Коментари по темата: „Идва залезът на таблетите, плочите се възраждат”

добавете коментар...

  1. :о)

    Това 2017 година да си купуваш плочи е все едно да палиш сутрин колата с манивела 🙂

  2. maxobg

    абсолютно тъпа публикация!! ако плащате за такива “новини” ,да се кандитарим и аз да изкарам някоя пара

  3. Harry

    “Главната причина за купуването на плочи от съвременните потребители не е любовта към музиката, а преди всичко носталгията, желанието за притежаване на паметна вещ или попълване на колекцията.”

    Що за глупост сте написали…

Коментар