Няколко най-значими събития и тенденции през настоящата година набеляза консултантската компания Deloitte в ежегодния си доклад, посветен на технологиите и телекомуникациите.
Още в началото на 2017 г. броят на устройствата, оборудвани с четец на пръстов отпечатък, ще превиши 1 милиард, твърдят анаизаторите. Всеки четец ще се използва средно по 30 пъти на ден, а това означава над 10 трилиона използвания на пръстов отпечатък годишно.
Над 90% от устройствата с четци на пръстов отпечатък са смартфони и таблети. Към края на годината четци ще имат 40% от смартфоните в развитите страни (спрямо 30% в средата на 2016 г.), а към края на десетилетието тези устройства ще намерят разпространение по целия свят, подобно на вградените камери на смартфоните в момента.
Според специалистите от Deloitte, още отсега правителствените и частни организации трябва да се замислят върху това как най-ефективно да използват нарастващата база от четци на пръстови отпечатъци.
Наближава залезът на наскоро започналата епоха на таблетите, сочи още прогнозата на Deloitte. Ако през 2013, 2014 и 2015 г. продажбите на тези устройства постоянно превишаваха 200 млн. броя, то през 2016 г. на пазара бяха доставени едва 182 млн. броя, а през настощата година продажбите ще намалеят с още 10% до до 165 млн. броя.
Спадът в търсенето на доскоро популярните устройства се обяснява от анализаторите с това, че те биват измествани от смартфоните, които стават все по-универсални и по-големи, както и от ноутбуците, които пък стават по-леки и удобни.
Проучването в САЩ и други страни по света показва, че таблетите постепенно губят привлекателност в очите на потребителите, в сравнение с други устройства. Най-популярни устройства сред американците са смартфоните (76%), следвани от ноутбуците (69%) и персоналните компютри (57%). Таблетите са любими устройства само на 29% от потребителите.
Резултатите от допитване сред потребители в 15 други страни за това какво следващо устройство ще си купят показват, че таблетът е предпочитан само от 16% от анкетираните, докато 28% посочват смартфона, а 25% – нов РС или ноутбук.
Оптимистична е прогнозата на Deloitte за пазара на винилови плочи, който ще нараства уверено. След разцвета си в края на 70-те години на миналия век този пазар се преражда и през настоящата година продажбите на винилови плочи ще възлязат на 1 млрд. долара в световен мащаб.
Според оценката на Deloitte, 90% от продажбите се падат на нови и поддържани плочи, а останалите 10% – на грамофони и аксесоари за тях. През 2017 г. ще бъдат продадени около 40 млн. плочи. Главната причина за купуването на плочи от съвременните потребители не е любовта към музиката, а преди всичко носталгията, желанието за притежаване на паметна вещ или попълване на колекцията.
Deloitte анализира и проблема с DDoS атаките, които, по оценки на анализаторите, ще станат по-мащабни, регулярни и още по-сложни за предотвратяване. Прогнозата сочи, че тази година в света ще бъдат извършени над 10 млн. кибератаки, като минимум една месечно ще има интензивност 1 Tbps, а средната сила на обикновената атака ще доближи 1,5 Gbps.
За сравнение, най-големите по обем DDoS атаки в периода 2013-2015 г. достигаха 300-500 Gbps, а през 2016 г. бяха регистрирани две DDoS атаки по 1 Tbps. Този тип кибератаки претоварват уеб сайтовете с трафик и ги изваждат от строя.
Това 2017 година да си купуваш плочи е все едно да палиш сутрин колата с манивела 🙂
абсолютно тъпа публикация!! ако плащате за такива “новини” ,да се кандитарим и аз да изкарам някоя пара
“Главната причина за купуването на плочи от съвременните потребители не е любовта към музиката, а преди всичко носталгията, желанието за притежаване на паметна вещ или попълване на колекцията.”
Що за глупост сте написали…