Истински ренесанс на геймърските РС

Геймърите залагат на компютрите като предпочитана платформа за игри (снимка: egc.com)

Геймърите залагат на компютрите като предпочитана платформа за игри (снимка: egc.com)

Рекордно висока стойност достигна пазарът на геймърски компютри през миналата година, според свежи данни на анализаторската компания Jon Peddie Research.

Продажбите на РС-та за игри през 2016 г. за първи път превишиха 30 млрд. долара, като до 2019 г. се очаква пазарът да расте с 6% на година. Голяма част от продажбите – 43% – през миналата година се падат на машините от висок клас, докато средният и ниският клас са по-слабо застъпени – с дялове съответно 35% и 22%, сочи анализът на Jon Peddie Research.

Потребителите по света продължават да използват компютрите като платформа за игри по няколко причини. Десктоп форм-факторът е популярен заради това, че малкото разстояние от очите на потребителя до монитора осигурява висока детайлизация при използване на HD и UHD екрани. Освен това управлението с мишка и клавиатура е превъзходно. Ето защо киберспортистите най-често играят на персонални компютри, коментират от Jon Peddie Research.

Геймърите избират компютрите и заради това, че разработчиците на продукти предлагат хиляди варианти за настройка на функциите им и за визуализация. В допълнение, на пазара се предлагат различни джаджи за управление на автомобили и самолети във виртуалния свят, системи с по няколко монитора, мощни видеокарти и голям асортимент от геймърски ноутбуци – от работни станции до ултратънки модели.

Най-голям пазар на геймърски компютри и с най-висок ръст е Азиатско-Тихоокеанският регион, където продажбите са достигнали 11,3 млрд. долара през 2016 г. Прогнозата сочи, че в близките три години този пазар ще расте средно със 7% на година, благодарение на голямото население, ниската популярност на геймърските конзоли и развитието на културата на компютърните игри.

В сегмента на високопроизводителните геймърски решения доминират Северна Америка и Западна Европа, макар че прогнозната динамика за продажбите на скъпи продукти там е по-ниска отколкото за Азиатско-Тихоокеанския регион – 5,78% и 6,63% срещу 9,61%. На запад се наблюдава високо търсене на геймърски РС с цени по няколко хиляди долара.

Коментар