IoT променя и центровете за данни

Скоростта на обработване и предоставяне на информация, която потребителите очакват, никога не е била по-голяма, заяви Едуард Бодор от Шнайдер Електрик

Не само промишлените процеси и ежедневието на потребителите се променят с нашествието на новите услуги, маркетирани като „интернет на нещата”, но и самите центрове за данни, които осигуряват услугите.

Взаимосвързването на все повече и повече устройства в интернет мрежата става възможно благодарение на събирането на множество данни и на това, какво правим ние с тези данни. Точно това обаче принуждава операторите на облачни инфраструктури да преразгледат структурата на центровете за данни, заяви Едуард Бодор, мениджър „Бизнес развитие на центрове за данни“ за Централна Европа в Шнайдер Електрик на IoT Forum 2017,организиран от IDC България.

„Какви са двигателите зад това развитие на технологиите? На първо място е мобилността – вссеки от нас има в джоба си смартфон. Тези устройства отдавна не са предназначени само за разговор”, обясни Бодор. Наред с това обаче се разрастват облачните технологии. Навсякъде около нас има все повече и повече сензори, които проследяват всичко в ежедневието ни. Най-отгоре са аналитичните софтуери, които анализират огромни обеми от данни.

„Ние всички отиваме в облака заради удобствата – скоростта, мащаба, цената. Това е добре за бизнесите”, казва Бодор. Но традиционната ИТ архитектура носи и някои несгоди – латентност, недостиг на честотна лента, регулаторна съвместимост. „Много е добре, когато дадено решение е евтино, но, ако системата е бавна, тя просто не ни върши работа”, заяви мениджърът.

Това налага развитието на нов вид архитектура за центрове за данни, при която се въвеждат периферни (edge) центрове за данни. Тяхната задача е да „държат” най-важните данни близо до потребителите. Това следва да гарантира, че няма забавяния на данни, които могат да бъдат критични за бизнеса.

„Интернет на нещата поставя съвсем нов, значителен товар върху облачния модел, свързан с обработване на огромни обеми от данни. Скоростта на обработване и предоставяне на информация, която потребителите очакват, никога не е била по-голяма”, заключи Едуард Бодор.

Мария Малцева

Мария Малцева

Коментар