Момичетата прекарват по-дълго време в интернет

Средно по 1-2 часа прекарват в интернет учениците от 6-ти и 7-ми клас

Средно по 1-2 часа прекарват в интернет учениците от 6-ти и 7-ми клас

Близо половината ученици са онлайн между 1 и 2 часа всеки ден, сочи проучване на 125 СУ „Боян Пенев“, огласено днес, в рамките на инициативата „Интернет навиците на българските ученици“.

Според резултатите, 48,8% от 328-те анкетирани възпитаници на училището между 11 и 14 години отделят 1-2 часа в интернет всеки ден, 23,2% сърфират между 3-4 часа, 14,6% – по-малко от един час, а 13,4% – повече от 4 часа.

Прави впечатление, че момичетата прекарват по-дълго време в интернет – при учениците, които ползват световната мрежа повече от 4 часа всеки ден, 59% са момичета, докато в категорията с 3-4 часа дневно в мрежата, момчетата са 55%.

Общо 46% от всички анкетирани ученици споделят, че родителите им упражняват контрол, докато сърфират в интернет. Той е по-изявен при момичетата (53%), докато повечето родители на момчета (54%) не следят какво правят те в интернет.

Момичетата са склонни да прекарват по-дълго време в интернет (източник: 25 СУ „Боян Пенев“)

В същото време влиянието на родителския контрол е най-осезаемо при момичетата, които ползват интернет повече от 4 часа дневно – 74%, докато най-контролирани са момчетата, които са онлайн между 1-2 часа всеки ден (52%).

На въпроса дали знаят какво е „дълбока мрежа“, 41% от анкетираните ученици отговарят положително, като момчетата са по-запознати с нея (59%). От тези, които знаят какво е „дълбока мрежа“, 43% споделят, че вече са я използвали с различни цели, като момчетата са най-честите й потребители (52%).

По-голямата част от момчетата, които знаят какво е „дълбока мрежа“ (64%), изкарват дневно между 3-4 часа в интернет, докато най-запознатите с темата момичета сърфират повече от 4 часа (57%). 12-годишните ученици влизат в „дълбоката мрежа“ най-често (60%), следвани от 13-годишните (31%) и 14-годишните (9%). Най-малките ученици на 11 години никога не са я ползвали.

„Резултатите недвусмислено показват, че въпреки положителното влияние на технологиите, всички ние – учители, деца и родители, трябва да намерим иновативен подход и да вземем превантивни мерки, за да предпазим подрастващите и себе си от скритите заплахи в онлайн пространството“, коментира резултатите Ирена Анастасова, директор на 125 СУ „Боян Пенев“.

Коментар