Видеогрите все по-често попадат в полезрението на властите по света. В Япония обмислят забрана за децата да прекарват повече от час на ден в занимания с видеоигри, съобщи местното издание The Asahi Shimbun.
В края на миналата година Китай въведе нови правила, които ограничават непълнолетните да играят видеоигри. Сега подобни мерки планира и Кагава – най-малката префектура в Япония, разположена на остров Шикоку, където живеят около 1 милион жители.
Префектурният съвет в Кагава предлага децата на възраст под 18 години да бъдат ограничени във видеоигрите до един час в делнични дни и до 90 минути в почивните дни и празниците. Освен това на учениците от началните училища може да бъде забранено да играят видеоигри и да използват интернет след 21:00 часа, а на гимназистите – след 22:00 часа.
В настоящата форма проекторезолюцията не предвижда никаква отговорност, а само препоръчва на родителите, настойниците и учителите да ограничат времето, което непълнолетните прекарват във видеоигри и интернет. Независимо от това авторите на инициативата се надяват по този начин да подтикнат централното японско правителство да предприеме по-строги мерки.
Проектът е внесен в префектурния комитет в Кагава на 10 януари. Предвижда се той да бъде разгледан на пленарно заседание през февруари 2020 г. Преди това решението ще бъде внесено за обществено обсъждане.
По-рано китайското правителство наложи подобни ограничения на цялата територия на страната, но те се прилагат само за онлайн игри, които са по-лесни за регулиране. На непълнолетните е забранено да играят през нощта, докато през делничните дни имат не повече от 90 минути за игри, а в почивните дни и празниците – не повече от три часа.
Освен това за микроплащанията е въведен таван от 200 юана (29 долара) на месец, ако играчът е под 16 години, и не повече от 400 юана (58 долара) в случай, че играчът е на възраст 16-18 години. Властите обясняват забраните с грижа за физическото и психическото здраве на децата и юношите.
През май 2019 г. Световната здравна организация призна прекомерните занимания с видеоигри за болест. Пристрастеността към игрите се определя от организацията като модел на поведение, който се характеризира с нарушаване на контрола върху играта, присвояване на по-висок приоритет на играта в сравнение с други дейности и продължаване или засилване на геймърската дейност въпреки появата на нежелани последици.
Болестното състояние предполага отклоненията да се наблюдават най-малко в рамките на една година, без да се има предвид броят на часовете на ден, прекарани в игри. В същото време Асоциацията за развлекателен софтуер, която обединява най-големите компании за игри в света и създаде рейтинговата организация ESRB, не е съгласна, че видеоигрите могат да причинят пристрастяване.
До какво водели игрите… Ти като гледаш филми какво се случва? Я виж рамбо, терминатор, междузвездни войни, транспортьора… Да ги виждаш някъде по улиците? Четете статии и понеже ви липсва рационален филтър и приемате всичко за истина.
Антисоциалното поведение не е болестно. Културно е. Аз играя игри от 10 годишен. Сега съм на 50 и не играя толкова много, понеже нямам време. Днес, например, играх около 3 часа, но не бях играл около месец, а ми беше почивен ден… Игрите стимулират определени качества на децата. Мултиплеърите особено развиват много специфични качества. Разбира се, за сметка на други. Но и по мое време не всеки беше добър футболист или колоездач. Единици бяха тези, които се отличаваха с някакво спортно качество. А играехме много. От познатите ми младежи – геймъри, повечето сега са на по 30. Никой от тях не е геймър вече. Много обичам неподготвени същества без наблюдение по въпроса да се изказват “компетентно”. Напрактика в съвременния свят ако не играеш си асоциален.
Какво ми дреме колко милиарда са инвестирали някакви, като тези игри водят децата
до болестно анти-социално поведение и състояние?
*** ЗА ОНЕЯ С МИЛИАРДИТЕ! Важно е в какво превръщаме следващото поколение!
Единственото което не виждам е как ще се наложи това ограничение?
Уникално тъпи парчета. С такива безумни ограничения ще унищожат бизнеси, в които хората са инвестирали милиарди.