Естонска дигитална банка отвори клон у нас

Виждаме голям потенциал в България, особено в условията на Covid, заяви Мартин Лянтс, CEO на Bigbank
(снимка: Arno Mikkor / предоставена от Bigbank)

Естонската дигитална банка Bigbank официално започна операции в България. Базирана в Талин, иновативната финансова институция има клонове също в Латвия, Литва, Финландия и Швеция.

Bigbank ще предлага на нашия пазар услуги за банкиране онлайн. Дейността ѝ е насочена към бизнес и индивидуални клиенти на финансови услуги. Банката предлага своите продукти и като трансгранични услуги в Австрия, Германия и Холандия.

„Виждаме голям потенциал… в България, особено в условията на Covid, когато онлайн услугите са най-безопасни и следователно най-благоприятни за клиентите”, заяви Мартин Лянтс, главен изпълнителен директор на Bigbank Group. „Стартираме в България с потребителски кредити за индивидуални клиенти, като възнамеряваме в близко бъдеще да им предложим и депозитни сметки”, допълни той.

В момента през уебсайта на банката са достъпни няколко вида потребителски заеми с матуритет до 10 години, а процесът на одобрение обикновено отнема до 2 часа, поясни Ростислав Русинов, мениджър на българския клон.

„Не е необходимо [клиентите] да посещават банков офис, тъй като целият процес протича онлайн, като се започне от идентификацията и кандидатстването до подписването на договор”, допълни Русинов.

Опитът на банката от други пазари показва, че е важно потребителските заеми – било то за ремонт или покупка на автомобил – да бъдат достъпни и с по-дълъг срок, така че малките месечни вноски да не натоварват бюджета на семейството.

В близко бъдеще естонската банка планира да добави към портфолиото си в България възможност за разкриване и управление на депозити, жилищни заеми и още услуги, които Bigbank предлага на другите пазари.

Коментар