Смарт очила Ray-Ban? Facebook има пръст в тая работа

Интелигентните очила Ray-Ban Stories улавят света наоколо за лесно споделяне онлайн
(снимка: Facebook)

Facebook се надява да успее там, където другите се провалиха: компанията ще използва огромното си присъствие в световен мащаб, за да направи интелигентните очила световен хит в партньорство с Ray-Ban. Двете фирми ще пуснат на пазара очила за заснемане на снимки и видео, наречени Ray-Ban Stories.

Виждали сме редица опити за интелигентни слънчеви очила с надежда да се превърнат в най-новия моден аксесоар, който трябва да имаме, отбелязва NewAtlas. Най-запомнящи са опитите на Google и Snapchat. Но тези аксесоари не успяха да завладеят въображението на широката публика.

Сега Facebook ще работи заедно с EssilorLuxottica – компанията-майка на Ray-Ban – за направата на елегантни очила с вградени в тях две 5-MP предни камери за 2592x1944p снимки или видео с резолюция 1184x1184p при 30 кадъра в секунда.

В рамката е вграден бутон, с който потребителят командва заснемането на снимки и видео на това, което вижда. Видеоклиповете могат да са с времетраене до 30 секунди и да се публикуват онлайн на платформи като Facebook, Instagram, Twitter и TikTok чрез съответно приложение към смарт-очилата, което работи както на iOS, така и на Android.

Приложението също така позволява на потребителя да редактира или подобрява съдържанието преди качване и да записва в паметта на телефона, въпреки че смарт очилата имат достатъчно вградена памет за повече от 500 снимки или 30 видеоклипа.

Смарт очилата Ray-Ban Stories съдържат две 5-MP камери, микрофони и високоговорители
(снимка: Facebook)

Носимата джаджа има оптимизиран чип Snapdragon, поддържа Bluetooth 5.0 и двулентов Wi-Fi 802.11ac за безжична връзка. Батерията би трябвало да издържа до шест часа при умерена употреба.

Очилата, наречени Ray-Ban Stories, ще се предлагат с микро-високоговорители за слушане на стрийминг медии, както и с три микрофона със специална конструкция, така че човек да вгради „глас зад кадър” в своите видеоклипове или пък да провежда обаждания при сдвояване на очилата с телефон.

Продукти като този естествено предизвикват опасения за поверителността и затова разработчиците подчертават, че очилата Ray-Ban Stories са проектирани с мисъл за този проблем. Facebook категорично казва, че очилата и приложението към тях ще бъдат без реклами и че нищичко, заснето чрез камерите, няма да се използва за персонализирани реклами.

Устройството включва малки светодиоди, които светват, когато потребителят прави снимка или видео. Междувременно потребителят може напълно да изключи камерите и микрофоните, за да намали потенциала за вмешателства. Наред с това той има пълен контрол върху това кога и къде се споделя заснетото съдържание.

Новите очила нямат нищо общо с т.нар. очила за подобрена реалност. Човек не бива да очаква дигитално съдържание, наслоявано върху реалните образи, да се появява пред очите му в движение. Освен това смарт очилата не са пригодени за всякакви  метеорологични условия – те трябва да бъдат прибани в джоба по време на дъжд или напълно изсушени и почистени в случай на пръски.

Коментар