Човекоподобни 3D врагове правят геймърите гневни

Не чудовищата, а битките с човекоподобни 3D модели пораждат гняв в геймърите

Не чудовищата, а битките с човекоподобни 3D модели пораждат гняв в геймърите

Какво провокира гнева на геймърите? Отговор на този въпрос дава изследване на учени от университета Кънектикът. Оказва се, че един от основните фактори за възникване на ярост в геймърите е наличието в игрите на човекоподобни 3D модели, които изпълняват ролята на противници, пише CNET.

В рамките на проекта учените са изследвали поведението на геймърите, когато играят Quake 3 Revolution. Играта е силно агресивна и именно затова е предпочетена в тестовете.

Изследването е извършено по поръчка на президента на САЩ Барак Обама и е финансирано от Белия дом.

Учените са приели за даденост връзката между игрите и гнева, като целта им е била да изследват в дълбочина тази зависимост. В експериментите са участвали 148 геймъри от двата пола и на различни възрасти, играещи Quake 3 Revolution.

Първоначално геймърите са играли с противници-чудовища, а след това с човекоподобни ботове. Последвалата анкета показала, че макар и виртуално, унищожаването на себеподобните води до рязко нарастване на вербалната агресия и негативните мисли. Резултатите потвърждават зависимостта между гнева и вида на противниците в играта.

Изследването установява също, че дори след многочасови баталии срещу човекоподобни противници в Quake 3 Revolution, не се наблюдава ръст на физическата агресия при геймърите. Тълкуването на резултата от учените е, че играта подбужда гневни мисли в геймърите, които се проявяват в речта им, но за щастие, това не води до физическа агресия.

Коментар