Чистата печалба на Panasonic нарасна осем пъти през второто календарно тримесечие, независимо от спада на световния пазар за телефони и цифрови фотоапарати.
Подемът на японската компания се дължи на отслабващата йена и еднократния приход от 79,8 млрд. йени в резултат на прехода към нова методология за изчисляване на пенсиите.
В периода април-юни чистата печалба на Panasonic възлиза на 107,83 млрд. йени (около 1,1 млрд. долара), спрямо 12,81 млрд. йени за същия период на миналата година.
Приходите на японския гигант падат с 1%, до 1,824 трлн. йени, докато оперативните приходи нарастват с 66% до 64,2 млрд. йени. Анализатори, анкетирани от Thomson Reuters, прогнозираха чиста печалба от 14 млрд. йени за Panasonic, оперативна печалба от 49,5 млрд. йени и приходи в размер на 1,754 трлн. йени.
Като цяло за годината, която приключи през март 2014 г., Panasonic отчита чиста печалба в размер на 50 млрд. йени, оперативна печалба от 250 млрд. йени и приходи от 7,2 трлн. йени.
Отслабването на йената спрямо долара и еврото влияе благоприятно на японския експорт. Голяма част от приходите на японските компании, вкл. Panasonic, идват именно от реализация на продукти зад граница.
През последните две години Panasonic отчете загуби в размер на 750 млрд. йени. Компанията страдаше от спада в търсенето на компактни цифрови камери, които биват измествани от смартфоните. Panasonic така и не успя да се наложи на световния пазар на смартфони, задоволявайки се само с местния пазар.
Под ръководството на новия президент Казухиро Цуга компанията пое курс към възстановяване в условия на макроикономически проблеми и спад в търсенето на потребителска електроника. Целта пред Panasonic е достигане на 5-процентен марж на оперативната печалба в близките три години, вкл. за сметка на отказ от непечеливши активи и преструктуриране.
В края на май 2013 г. компанията обяви, че планира да съкрати 5000 души от подразделението за автомобилни компоненти, полупроводници и производствено оборудване. Към септември 2012 г. персоналът на Panasonic възлизаше на около 322 хиляди души спрямо 385 хиляди две години по-рано.
Освен това компанията прекрати продажбите на смартфони в Европа, закри завода си за производство на литиево-йонни батерии в Япония и прекрати инвестициите в малайзийската фабрика за слънчеви панели. Panasonic взе също решение да напусне Нюйоркската фондова борса.