„Свързаното общество” променя начина на живот на хората, създава нови нужди и очаквания, сочи анализ на Ericsson ConsumerLab, който идентифицира основните критерии за успех на бъдещите услуги.
На базата на интервюта с потребители на смартфони на три пазара – Бразилия, Индонезия и САЩ, шведската компания идентифицира седем ключови нужди, които са решаващи за успеха на новите услуги:
Светкавичен достъп навсякъде – забързаният начин на живот изисква достъп до услугите винаги и в реално време;
Персонализиран свят – хората все повече изискват персонализирани услуги и съобщения, които отговарят на начина им на живот;
Изключване – потребителите ще използват технологиите, за да балансират поведението си на „винаги активни”, като отделят време за „изключване”, отпускане и релаксиране;
Асистирана производителност – хората се интересуват от услуги, които управляват и координират техните графици;
Повече време заедно – приятелите и семействата все повече ще разчитат на технологиите, за да поддържат връзка, където и да се намират;
Контрол на потреблението – потребителите искат новите технологии да следят техните разходи, трафика на данни и да актуализират информацията им, което ще им позволи да отделят повече време за важните неща в живота;
Локална информация – потребителите се нуждаят от информация, която има отношение към мястото, където се намират в даден момент.
ConsumerLab тества няколко нови услуги във фокус групи на всички изследвани пазари. Общото между тези концепции е, че те са лесни, пестят време и намаляват стреса чрез управление, по-добър контрол на разходите и потреблението. Ето и най-важните резултати от изследването:
- Потребителите очакват опростени услуги, които са лесни за използване и се интегрират безпроблемно с цялостното потребителско поведение;
- За да бъдат възприети като наистина мобилни, услугите трябва да се актуализират в реално време, според местоположението на потребителя;
- Изискванията на потребителите разкриват нови възможности на пазара, предизвиквайки играчите да надминат съществуващите предложения.
Потребителите и на трите пазара активно използват интернет повече от три часа на ден, но свързаността, изискванията и готовността да плащат за услуги се различава в отделните страни.
69 процента от участниците в проучването се интересуват от споделени тарифни планове. Освен това, приложенията за смарт потребители, които предлагат преглед на реалното потребление, са високо ценени от 59% от абонатите.
54 процента от анкетираните намират услугите, предоставящи общ преглед върху личните финансовите транзакции, за привлекателни. 52% от потребителите очакват, че актуализациите, базирани на местоположение, предлагат контрол на потреблението и разходите.
И накрая, медия препоръките – услуга, която помага на потребителите да управляват своите предпочитани медии и сайтове, се харесва на 48% от анкетираните, споделя резултатите от изследването София Йоерман, старши съветник в Ericsson ConsumerLab.
Докладът заключава, че добрата интернет връзка навсякъде е основният фактор, който насърчава потребителите да възприемат новите услуги, назован от повече от една четвърт от анкетираните. След него се нареждат услугите за пазаруване, вкл. плащане чрез мобилен телефон и управление на личните финанси.