Вижданията и очакванията на потребителите относно интернет се променят, а заедно с тях и вижданията за физическия свят, сочи доклад на Ericsson Consumer Lab. Прекарвайки повече време пред екрана, хората очакват и другите физически предмети да бъдат интерактивни и „свързани” с мрежата.
„Когато времето, прекарвано пред екрана, превишава времето, отделено за другите активности през деня, включително за работа, потребителите като че ли очакват светът да реагира по същия начин, като техните мобилни устройства”, коментира Михаел Бьорн, ръководител на проучването.
Компютрите и интернетът първоначално подражаваха на физическия свят. Дигиталната среда бе проектирана така, че да отразява реалния свят с цел по-лесно да я разберем. Но потребителите стават все по-малко зависими към неща от физическия свят, като настолни компютри, файлове, папки, кошчета и телефонни линии, а същевременно изживяванията на екрана стават все по-истински.
Днес хората застават пред екраните от най-ранна възраст, така че връзката между екрана и реалните преживявания е преобърната. Вече искаме физическият свят да прилича на интернет. Докладът прогнозира растящи очаквания към физическия свят – да бъде толкова интерактивен, колкото са екраните.
Предметите трябва да могат да реагират на докосване и да работят с информация, е желанието на хората. Това, от своя страна, засилва очакванията за бързо разрастване на „интернет на нещата”. „Анализирайки разширената употреба на мобилни устройства и услуги и наблюдавайки как младите поколения преминават от пасивни към интерактивни екрани, ние отворихме очите си”, заключава Михаел Бьорн.
Ще очакват още доста време, мухахахахах 🙂
полудяването е неизбежно