Пазарът на телевизори се съживи

Сезонният фактор и поевтиняването на панелите повлияха положително на пазара на телевизори

Продажбите на телевизори в света през третото тримесечие на годината са се увеличили с 16% спрямо предходните три месеца и достигат 55 млн. броя, съобщи WitsView, изследователското подразделение на TrendForce. На годишна база обаче, спрямо третото тримесечие на 2016 г., динамиката остава отрицателна – продажбите са намалели с 4%.

Ръстът спрямо второто тримесечие се обяснява с конюнктурния сезонен фактор, но и с тенденцията на спад в цените на панелите, която се наблюдава в последно време. Очаква се през заключителното четвърто тримесечие ситуацията на ТВ пазара да се запази благоприятна.

Но добрите резултати в края на годината едва ли могат да компенсират спада (на годишна база) в предходните девет месеца. Анализаторите прогнозират, че доставките на телевизори като цяло за 2017 г. ще намалеят с 4,2% спрямо миналата година – до 210 млн. броя.

Лидер на пазара за телевизори, както и по-рано, е корейският производител Samsung, който в периода юли-септември е доставил на световния пазар 10,45 млн. телевизора, бележейки ръст от 10,6% спрямо предходното тримесечие. Във фокуса на компанията са скъпите модели с голям размер и висока резолюция, които носят и по-голяма печалба. Очаква се тази година Samsung да продаде 43,5 млн. телевизора, в сравнение с 48 млн. броя през 2016 г.

На второ място е друг корейски производител – LG Electronics, който е продал 6,8 млн. телевизора през третото тримесечие, или с 9,7% повече спрямо второто. Благодарение на засиленото търсене на OLED телевизори, годишните продажби на LG ще се запазят на нивото от 2016 г. и дори може да се увеличат.

Положителна динамика се очаква и при Sony, която също жъне успехи в сегмента OLED. В списъка на WitsView японската компания заема пето място с продажби в обем от 3,25 млн. броя през третото тримесечие и ръст от почти една трета.

Китайските производители TCL и Hisense са позиционирани на 3-то и 4-то място, демонстрирайки уверен ръст. През третото тримесечието те са доставили на световния пазар съответно 4,1 млн. и 3,83 млн. телевизора, което е с 19,2% и 57,6% повече отколкото през второто тримесечие. Анализаторите очакват тези две компании да отбележат ръст за годината като цяло.

В изследването се отделя специално внимание на още един японски бранд – Sharp, който отскоро е под контрола на тайванската Foxconn и се опитва да възстанови позициите си на световния пазар. В периода юли-септември продажбите на компанията са намалели с 16,7% спрямо второто тримесечие и възлизат на 2,1 млн. броя.

Коментар