Всеки четвърти „цифров“ работник ще използва ежедневно услугите на т.нар. виртуални помощници. Това ще стане факт още през 2021 година, прогнозира анализаторската компания Gartner.
Проникването на технологиите с изкуствен интелект на работното място започна най-напред в контактните центрове. Обособиха се различни типове виртуални помощници – наред с личните (VPA), се появиха клиентски (VCA) и виртуални помощници за служители (VEA).
Прогнозата на Gartner сочи, че през 2021 година 25% от „цифровите работници“ ежедневно ще се обръщат за съдействие към виртуалните помощници за служители. За сравнение, през настоящата година проникването на VEI на работното място няма да надвиши 2%.
Пример за виртуален помощник от типа VEA е услугата „Amazon Alexa for Business“, която помага на служителите да делегират на софтуера задачи от рода на планиране на срещи и логистични операции.
Друга подобна услуга, Nokia MIKA, помага на инженерите да намират верните отговори при изпълнение на сложни задачи или диагностика на проблеми.
Gartner предполага, че използването на виртуални помощници ще повиши производителността на служителите и ще способства за по-конструктивното им ангажиране.