Машинно обучение помага в кръстосаните продажби

Банките трябва да умеят да общуват с всеки клиент спрямо неговите нужди и предпочитания, казва Онур Чинга, регионален мениджър във VeriPark (източник: Intelligent Systems)

Все по-често банките и застрахователните дружества осъзнават нуждата от персонализиран подход към индивидуалните клиенти. Това им помага не само да се отличат и да създадат по-стойностни отношения с клиентите, но и да максимизират възможностите за печалба.

Полезен инструмент е т.нар. машинно обучение, чрез което компютърни системи се обучават да изпълняват задачи според информация и опит, натрупани от други задачи. Макар на пръв поглед приложението на машинното обучение да не е пряко свързано с бизнеса – и по-конкретно финансовата индустрия – всъщност то е мощен инструмент за бизнес анализи и прогнози.

Пример за такъв софтуер, който вече се прилага в сферата на финансите, е Next Best Action на VeriPark, който помага на банките да разбират своите клиенти по-добре. За неговите възможности разказа Онур Чинга, регионален мениджър за Централна и Източна Европа, VeriPark, по време на Финансовия технологичен форум тази седмица в Sofia Event Centre.

„Банките трябва да умеят да общуват с всеки клиент спрямо неговите нужди и предпочитания, както и да му предлагат услуги, от които той наистина би се интересувал. Точно тук е ролята на машинното обучение – благодарение на него, служителят получава предложения какво да каже [на клиента], какво да предложи, което да е свързано с него, помагайки на служителя да го разбере по-добре“, сподели Онур Чинга.

В контекста на кръстосаните продажби, инструменти като Next Best Action дават предложения за „следващ ход“ спрямо конкретния потребител и конкретната услуга, който той търси, като всичко това се случва по предварително зададена логика. Тя е базирана на обширен модел от данни, който предлага още по-задълбочени прозрения за всеки един потребител.

Всичко това позволява на служителя да общува с клиента според информацията, която има, да финализира продажба, използвайки по-малко хартия, с по-малко подписи и с автоматизирани процеси от всяка гледна точка, поясни Чинга.

Съвременните финансови институции осъзнават нуждата да превръщат общуването с клиента в съдържателна комуникация, базирана на ценни заключения, която да доведе до възможност за взаимно полезни отношения между двете страни. Софтуерът, работещ на принципа на машинното обучение, е мощен инструмент, с който това става лесно.

Коментар