Снуп Дог допринася за успеха на най-големия финтех в Европа

Рапърът Снуп Дог инвестира и участва в рекламните кампании на финтех стартъпа Klarna (снимка: Klarna)

Млада компания, подкрепена от рапъра Снуп Дог, се превръща в най-големия финтех стартъп в Европа, оценен на стойност 5,5 милиарда долара, става ясно от репортаж на CNBC.

Шведската фирма за онлайн разплащания Klarna обяви във вторник, че е достигнала оценка от 5,5 милиарда долара след поседния кръг на финансиране от 460 милиона долара, което я прави най-голямата частна финтех компания в Европа.

Базираният в Стокхолм стартъп, който предоставя услуга „купете сега, плащайте по-късно”, заяви, че ще използва новите средства за продължаване на експанзията си на американския пазар. Кръгът на финансиране бе воден от базираната в Сан Франциско инвестиционна група Dragoneer.

Klarna работи с компании от секторите на търговията на дребно и разплащанията, като предлага на клиентите възможност да плащат покупки с отлагане във времето,  без да им начислява лихва. Фирмата купува поръчки директно от търговците на дребно и след това ги фактурира на клиентите, така че купувачите никога не плащат директно на търговеца.

Основана през 2015 г., Klarna обяви във вторник 1 милиард долара годишни приходи. Също през 2015 г. компанията стартира бизнеса си в САЩ, където расте с 6 милиона нови клиенти годишно.

Klarna е уникална с това, че предоставя по-опростена и по-интелигентна алтернатива на кредитните карти. Нейната услуга прави пазаруването „по-гладко”, онлайн и офлайн, което очевидно допада на американския потребител.

По-рано тази година Klarna обяви партньорство със Снуп Дог, съгласно което рапърът инвестира в компанията и участва в нейните рекламни кампании. Изпълнителният директор на компанията Себастиан Сиематковски наскоро заяви, че Klarna е узряла до ниво, при което може да стартира първоначално публично предлагане на акции (IPO).

Няколко европейски финтех стартъпи се разрастват бързо на пазара в САЩ. Германската онлайн банка N26, която беше оценена на 3,5 милиарда долара миналия месец, наскоро пусна приложението си за мобилно банкиране в САЩ, докато британската банка Monzo, оперираща само с мобилно приложение, започна да предлага услугите си на американски клиенти през юни.

Коментар