Над половината служители гледат съдържание за възрастни

Работата вкъщи поради пандемията промени баланса между професионален и личен живот
(снимка: CC0 Public Domain)

Малко над половината от хората, които работят с дигитални устройства, признават, че гледат съдържание за възрастни на служебните си устройства, които използват за работа от дома. Това би могло да доведе до рискове за сигурността на корпоративните инфраструктури.

От началото на пандемията COVID-19 експертите по сигурността предупреждават, че текущата ситуация е благодатна за хакерите и те няма да пропуснат да се възползват от това. Налагането на „социална дистанция”, работата от дома и всеобщият стрес промениха драстично навиците за работа на хората.

Сега вече има и конкретни данни, които подсказват какво се случва. Например, 73% от запитаните в анкетата, проведена от Kaspersky, споделят, че откакто са преминали на дистанционна работа заради пандемията, не са преминали каквото и да е обучение за повишаване на информационната сигурност, организирано от съответния работодател. Докато 53% използват VPN, когато работят вкъщи, 27% споделят, че са получавали злонамерени имейли, свързани с COVID-19.

Баланс работа и личен живот

Новата ситуация на работното място е променила баланса между професионалния и личния живот на всички служители, казват от Kaspersky. Близо една трета (31%) от работниците споделят, че прекарват повече от времето си в работа, отколкото преди. От друга страна, 46% са казали, че са увеличили времето, което отделят за лична активност – в резултат на освободеното време, което по-рано са прекарвали в пътуване от и до работа.

Докладът също така разкрива, че е станало по-трудно работниците да разделят работната и личната дейност. Над половината от запитаните са признали, че гледат съдържание за възрастни от своите работни устройства. Други 33% казват, че гледат съдържание за възрастни на своите лични устройства, но същевременно използват тези лични устройства и за вършене на работа.

Повече входове за атака

55% от работещите дистанционно казват, че четат повече новини сега, отколкото преди да започнат работа от дома. Въпреки че това е съвсем закономерно – може да се очаква хората да искат да бъдат в течение с най-новите събития относно коронавируса – 60% от четенето на новини се случва на устройства, които се използват за работа. Това потенциално може да доведе до зарази със злонамерен софтуер, ако служителите не внимават какви уебсайтове посещават.

Както стана дума, много от работещите хора са си създали навика да използват личните си устройства за работни цели. Това увеличава потенциалните рискове от „сенчести ИТ”, включително разкриването на чувствителна информация. Например, 42% от служителите използват лични имейл акаунти за кореспонденция по въпроси, свързани с работата. Тридесет и осем процента използват месинджъри, които не са одобрени от техните ИТ отдели. 60% от тях го правят дори по-често на фона на новите обстоятелства.

Роля на бизнес-организациите

„Организациите не могат просто да изпълняват всички потребителски капризи, като например да позволяват на персонала да използва каквито и да е устройства и услуги, които си искат”, казва Андрей Евдокимов, CISO в Kaspersky. „Необходимо е да се намери баланс между удобството, бизнес-потребностите и сигурността”.

За да се гарантира, че предприятията правят всичко възможно, за да опазят своите служители и корпоративни данни, Kaspersky препоръчва на работодателите да следват следните мерки:

  • планиране на базови обучения за повишаване на сигурността: това може да се прави онлайн и да обхваща основните практики като управление на акаунти и пароли, сигурност на електронната поща, сигурност на крайните точки;
  • гарантиране, че всички устройства и всички софтуерни системи и услуги са актуализирани с най-новите подобрения;
  • инсталиране на доказан софтуер за защита във всички крайни точки, включително мобилни устройства.

Изследването, на което се базират описаните проценти и съответните тенденции, е проведено в периода между 9-18 април и е обхванало 6 017 респонденти от Обединеното кралство, САЩ, Австралия, Франция, Италия, Испания, Германия, Швеция, Русия, Мексико, Бразилия и Колумбия, уточняват от компанията.

Коментари по темата: „Над половината служители гледат съдържание за възрастни”

добавете коментар...

  1. Кобилкин

    Виждам кампания преднамерено насочена срещу дистанционната работа, която има огромни предимства. Пести се време и разходи за пътуване, подобрява се екологията, за по-чист въздух, фирмата може да пести пари от наеми на офиси вместо това да дава повече пари на служителите си.

    Човек може отлично да се организира в домашен офис. Това е бъдещето срещу, което има съпротива и неразбиране от ограничени в мисленето бизнесмени. Търсят милион причини под вола теле само и само да оплюят дистанционната работа.

    Да, а защо да не говорим по офисите като ходят там хората дишат мръсен въздух, без лично пространство и да точно там се случва да правят и реален секс по тоалетните. А за командировките да не говорим направо е луд разврат.

  2. тц

    Глупости, хората не мислят само за секс.

  3. ха

    И аз гледам, че и чета даже съдържание за възрастни. Ето например съм в момента в technews.bg (това не е съдържание за деца, защото последните кво ги интересува какво направил майкросов).

Коментар