Samsung догонва Apple в печалбата от смартфони

Смартфоните на Samsung носят все по-голям дял на компанията от общата печалба на пазара
(снимка: CC0 Public Domain)

Флагманските смартфони от висок клас със сгъваеми екрани, както и моделите с поддръжка на мобилни мрежи от пето поколение (5G), помогнаха на Samsung да увеличи дела си в глобалните приходи от смартфони, сочат данни на изследователската фирма Strategy Analytics.

Експертите изчисляват, че през третото тримесечие на 2020 г. Samsung е получила 32,6% от печалбите на световния пазар за смартфони, което е най-доброто постижение на южнокорейския доставчик през последните шест години. По-висок резултат е отчетен през второто тримесечие на 2014 г., когато делът на Samsung достига 37,9%.

Анализаторите обръщат внимание и на значително увеличение на резултата на Samsung спрямо предходното тримесечие и на годишна база. В същото време Apple, която се смята за лидер в индустрията на смартфони по отношение на рентабилността, отстъпва позиции. През последното тримесечие на Apple се падат 60,5% от общите печалби, спрямо 66,9% за периода юли-септември 2019 г. и 79% за април-юни 2020 г.

Значително по-високият дял на печалбите на Apple се дължи на стратегията ѝ да се фокусира върху първокласни смартфони, казват наблюдателите на пазара. През 2018 г. на iPhone се падаха 77,9% от печалбите от смартфони в световен мащаб, а през 2019 г. – 75%.

Статистиката на Strategy Analytics също показва, че разликата между Samsung и Apple по отношение на приходите от смартфони намалява – само няколко процента вече разделят двете компании. През третото тримесечие на 2020 г. моделите на Samsung заемат 22,6% от общите приходи, докато устройствата на Apple имат 29,5%.

За сравнение, през април-юни 2020 г. делът на Apple в световните приходи от продажби на смартфони достигна 35%, докато Samsung спечели 17,3%. Година по-рано пазарните дялове на двете компании бяха съответно 33,8% и 20,2%.

В същото време Samsung остава най-големият производител на смартфони по брой продадени устройства. През третото тримесечие на 2020 г. южнокорейският гигант е доставил 21,9% от общия брой смартфони на световния пазар. Huawei има дял от 14,1%, а Xiaomi е доставила 12,7% от всички смартфони, изпреварвайки Apple (11,9%).

Коментар